Clio 1.4 16V zostanie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów Proactive - maj 2000
Clio 1.4 16V zostanie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów Proactive, maj 2000, Renault Presse
Jeden z najnowszych 16-zaworowych silników benzynowych - 1.4 16V 98 KM będzie oferowany z automatyczną skrzynią biegów Proactive i zastąpi wersję Clio 1.6 Proactive. Nowy silnik, który będzie wprowadzany począwszy od czerwca, pozwoli na podniesienie przyjemności jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki nowej ofercie Renault ma również nadzieję zwiększyć sprzedaż pojazdów wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów.
Clio, będące w 1999 roku liderem w segmencie małych samochodów, zarówno w Europie (10,7%) jak i we Francji (21,3%), poszerza swoją gamę o wersję z automatyczną skrzynią biegów. Silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 98 KM (K4J), wyposażony w skrzynię Proactive (DP0) zastąpi obecny 8-zaworowy silnik benzynowy 1.6 o mocy 90 KM (K7M).
Liczne zalety
Zdolność samoprzystosowania się do stylu jazdy kierowcy i praca w trybie logiki płynnej charakteryzujące skrzynię Proactive, która pojawiła się w maju 1998 w Clio, łączą się obecnie z mocą i niskim zużyciem paliwa silnika 1.4 16V. Zasada płynnej logiki pozwala w każdej chwili na zmianę trybu pracy skrzyni w celu optymalnego przystosowania się do oczekiwań kierowcy, Pomimo momentu obrotowego osiąganego w wyższym zakresie prędkości niż w przypadku silnika 1-6, jednostka 1.4 16V wyposażona w skrzynię Proactive zapewnia, dzięki krótszym przełożeniom, większą przyjemność jazdy.
Ten nowy zestaw przedstawia liczne zalety dla kierowcy: poza zwiększoną mocą oferuje istotne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji C02. W porównaniu z poprzednią wersją 1.6 Proactive samochód nie tylko zyskuje o 8% większą moc, ale również zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa w cyklu mieszanym i emisji C02 w podobnej proporcji.
1.4 16V Proactive | 1.6 Proactive | |
---|---|---|
Moc | 98 KM (72 kW) przy 6000 obr./min | 90 KM (66 kW) przy 5250 obr./min |
Moment obrotowy | 127 Nm (13,2 mkg) przy 3750 obr/min | 131 Nm (13,5 mkg) przy 2500 obr/min |
Prędkość maksymalna | 181 km/h | 176 km/h |
0-100 km/h | 12"9 | 12"9 |
0-400 m ze startu zatrz. | 19"2 | 18"9 |
0-1000 m ze startu zatrz. | 34"5 | 33"8 |
Zużycie paliwa w mieście | 9,6 l/100 km | 10,8 l/100 km |
Zużycie paliwa na drodze | 5,8 l/100 km | 6,1 l/100 km |
Zużycie paliwa - cykl mieszany | 7,2 l/100 km | 7,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 170 g/km | 184 g/km |
Zmierzając do zwiększenia sprzedaży automatycznych skrzyń biegów
Jedynie 4,2% samochodów osobowych na rynku francuskim to auta z automatycznymi skrzyniami biegów. Liczba ta osiąga 5,2% w przypadku Clio, drugim w kolejności najbardziej "zautomatyzowanym" samochodzie Renault po Safranie (9,9%). Zaoferowanie skrzyni Proactive z 16-zaworowym silnikiem powinno pozwolić Renault na zwiększenie sprzedaży wersji ze skrzynią automatyczną.
Upowszechnienie gamy 16-zaworowych silników benzynowych
Wraz z pojawieniem się w czerwcu automatycznej skrzyni biegów z silnikiem 1.4 16V, 8- zaworowy silnik benzynowy 1.6 l zniknie z oferty. Obecnie jednostki 16-zaworowe znajdują się na wyposażeniu 9 z 12 wersji benzynowych Clio.