Citroen rozpoczyna rajdowy sezon
Rajdem Monte Carlo Citroen rozpoczyna nowy motorsportowy sezon. W barwach oficjalnego zespołu fabrycznego zobaczymy dwa Citroeny DS3 WRC.
Pierwsze wielkie zwycięstwo w tej imprezie marka odniosła w 1959 r. Wtedy Citroen ID 19 z załogą Paul Coltelloni/Pierre Alexandre jako pierwszy dojechał do mety. Kolejny triumf miał miejsce 7 lat później (Pauli Toivonen/Ensio Mikander - Citroen DS 21). Seria sukcesów na dobre rozpoczęła się po oficjalnym powrocie Citroena do rajdów. Sebastien Loeb zwyciężył Rajd Monte Carlo aż 7 razy na 8 startów.
Główną cechą imprezy są zmienne i różnorodne warunki pogodowe i związany z nimi stan nawierzchni dróg. Asfalt bywa suchy lub mokry, oblodzony albo zaśnieżony, a jego stan zmienia się, często w ramach tych samych oesów, z godziny na godzinę, z kilometra na kilometr, a nawet po przejeździe kilku samochodów. Aby dobrze przygotować się do tej rundy zespół Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team zorganizował szereg sesji treningowych w południowo-wschodniej Francji. - Naszą kampanię testową rozłożyliśmy na dwa etapy. Przed Bożym Narodzeniem obydwie załogi fabryczne odbyły po dwa dni treningów w departamencie Alp Nadmorskich. Na kilka dni przed rozpoczęciem rajdu powtórzyliśmy trening w bardziej skomplikowanych warunkach. kierowcy musieli jeździć m. in. na oponach kolcowanych po suchej nawierzchni oraz na slickach po śniegu - powiedział Didier Clement, inżynier odpowiedzialny za Citroena DS3 WRC.
- Na trasie Monte Carlo kluczowy jest dobór opon. Trzeba potrafić przewidywać warunki, gromadząc cząstkowe informacje uzyskiwane od kierowców zerówek, od naszych zwiadowców i agencji meteorologicznej - dodał. W tej rundzie każda załoga będzie mogła wykorzystać do 45 opon dostarczonych przez Michelin. Do wyboru będą slicki o mieszance miękkiej lub supermiękkiej oraz zimówki, kolcowane lub nie.
Tegoroczna edycja Monte Carlo zmieniła się w ponad 90 proc. w stosunku do tej z 2012 r. Start odbędzie się w czwartek 16 stycznia w Gap. Na ten dzień zaplanowano jedną pętlę złożoną z trzech oesów, przejeżdżanych dwukrotnie. W piątek załogi najpierw pokonają pętlę tras wokół Gap (2 odcinki specjalne), a po przerwie serwisowej wyruszą w stronę Monako, gdzie odbędzie się dalsza część rajdu. Koniec rajdu będzie miał miejsce w niedzielę.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl