Citroen DS4 Racing: Luksus naznaczony sportem

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

Jakiś czas temu mieliśmy przyjemność testować dla was Citroena DS4 z wysokoprężną i oszczędną jednostką HDI pod maską. Auto urzekło nas komfortem i przyjemnością jazdy po polskich nierównościach. W odwodzie pozostaje jeszcze alternatywna wersja benzynowa o mocy 200 KM, ale nie ma zbyt wiele wspólnego ze sportem. Zupełnie inaczej ma się rzecz z koncepcyjną wersją Racing, która na tle swojego „cywilnego” krewniaka, robi mocne wrażenie.

Już pierwszy rzut oka na Citroena zdradza jego sportowe zapędy. Szary lakier w połączeniu z 19-calowymi obręczami ze stopów lekkich z naciągniętymi nań niskoprofilowymi oponami, przyciemnionymi szybami bocznymi, czarnymi lusterkami, nakładkami na progi i masywną atrapą chłodnicy, skutecznie przyciąga spojrzenia innych uczestników ruchu ulicznego.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Francuski przedstawiciel luksusowej klasy kompaktowej, znacznie lepiej prezentuje się w rzeczywistości, niż na zdjęciach. Zgrabne nadwozie wieńczy zaokrąglony tył, z dwoma niezależnymi wydechami i dyfuzorem. Cieszy fakt, że zrezygnowano z krzykliwości na rzecz stonowanej elegancji. Klienci żądni sportu podpartego rzucającym się w oczy designem, powinni skierować się w stronę modelu DS3 Racing.

W standardowej specyfikacji, stylowy kompakt posiada najwyższy prześwit w swojej klasie, dorównujący niemal crossoverom. Żeby poprawić właściwości jezdne, zdecydowano się przybliżyć auto do podłoża o 35 milimetrów, zwiększyć rozstaw kół (55 mm z przodu i odpowiednio 75 z tyłu) i ulepszyć hamulce. Ten kto miał przyjemność obcować z odmianą HDI wie, że samochód lubi czasem zanurkować podczas gwałtownego wytracania prędkości. Teraz pozbyto się tego problemu. Usztywnione zawieszenie wespół z 38-centymetrowymi tarczami, umieszczonymi na przedniej osi, powinno zapewnić nastawionym na sport kierowcom niezapomniane wrażenia.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Z niecierpliwością czekamy na pierwsze testy, gdyż pod maską zamontowano 256-konny, turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1.6 litra. Tak wyśrubowane parametry każą przypuszczać, że pojazd rozpędzi się do 100 km/h poniżej 7 sekund i osiągnie około 240 km/h prędkości maksymalnej. W najbliższych miesiącach przekonamy się, ile wart jest francuski sprinter i jaka wartość pojawi się w cennikach. Oby nie okazał się dużo droższy od konkurencji, bo wówczas niewiele osób zwróci na niego uwagę.

Piotr Mokwiński

mw/

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy