Trwa ładowanie...
26-03-2013 11:17

Citroen DS3 RRC od "kuchni"

Citroen DS3 RRC od "kuchni"Źródło: Materiały prasowe
d4lskxo
d4lskxo

O Citroenie DS3 RRC zrobiło się szczególnie głośno od momentu, gdy za jego kierownicą zasiadł Robert Kubica. Przedstawiamy charakterystykę tej rajdówki.

Pojazd przeszedł fazę żmudnych testów aerodynamicznych i oddaje bryłę oryginalnego modelu. Spoilery i zderzaki zostały przeprojektowane celem osiągnięcie maksymalnej dopuszczalnej szerokości (1 820 mm) oraz schowania 18-calowych kół (w wersji asfaltowej). Przedni zderzak wyposażony jest w poprawiający przepływ powietrza element aerodynamiczny, zmniejszona została też całkowita powierzchnia przekroju dolotu powietrza układu chłodzenia.

Łączna długość rur stalowych z którą wykonano klatkę bezpieczeństwa wynosi 40 m. Jej dolna część zaznała kilka zmian strukturalnych - dodano punkty podparcia bazujące na górnych mocowaniach tylnych kolumn McPhersona, zoptymalizowano dolne punkty mocowania zawieszeń zaś wzmocnienie całej struktury nadwozia umożliwiła integracja z tunelem środkowym wału napędowego i tylnym mechanizmem różnicowym. Zastosowanie znalazły regulowane trójstopniowo amortyzatory, mniejsze niż poprzednio tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm (asfalt) i 300 mm (szuter) oraz tarcze tylne o średnicy 300 mm, współpracujące z 4-tłoczkowymi zaciskami. W przeciwieństwie do wersji WRC nie można było skorzystać z systemu chłodzenia hamulców cieczą.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Po raz pierwszy Citroen Racing zaprojektował wszystkie podzespoły silnika, włączając w to blok cylindrów i głowicę. Jednostka posiada 4 cylindry i pojemność 1,6 l, specyficzne koło zamachowe, spełnia też wymagania regulaminowe określające jego minimalną masę i położenie środka ciężkości. Duże zmiany dokonano w 16-sto zaworowej głowicy - bezpośredni wtryska paliwa obowiązkowy w RRC-WRC stanowił duże wyzwanie dla konstruktorów. Paliwo jest mieszane z powietrzem dopiero w komorze spalania.

d4lskxo

Napęd na 4 koła jest pozbawiony elektronicznego sterowania, zaś 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów i przedni mechanizm różnicowy są zintegrowane w aluminiowej obudowie. Centralny mechanizm różnicowy jest obecnie zabroniony, ale napęd tylnych kół może być odłączany w momencie użycia hydraulicznego hamulca ręcznego. Co ciekawe - dla Roberta Kubicy władze FIA wydały zgodę na stosowanie półautomatycznego systemu zmiany biegów, zamontowanego po lewej stronie kierownicy, pod warunkiem takiej kalibracji aby system nie pozwalał uzyskiwać żadnej przewagi przy zmianie biegów.

Moc maksymalna Citroena DS3 RRC wynosi 250 KM, jego wymiary to 3 848 / 1 820 mm, rozstaw osi - 2 461 mm a rozstaw kół - 1 618 mm. Pojazd waży 1 200 kg.

Źródło: Citroen

ll/moto.wp.pl

d4lskxo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4lskxo
Więcej tematów