Citroen DS Wild Rubins: szanghajski debiutant
W trakcie salonu samochodowego w Szanghaju Citroen zaprezentował prototyp DS Wild Rubins. Auto zaprojektowano w Paryżu i ma nadać nową odsłonę linii DS.
Wild Rubins wyposażono w wyjątkowe reflektory full LED, obejmujące 3 ruchome moduły oświetleniowe. Od dołu podkreślają je progresywnie zapalające się kierunkowskazy, a po ich obwodzie biegnie lampa do jazdy dziennej w kształcie kamertonu. Wszystkie moduły reflektorów otwierają się i zapalają zaraz po uruchomieniu auta w towarzystwie efektów dźwiękowych. Dźwięki towarzyszą uruchamianiu świateł (reflektorów czy kierunkowskazów). Mechatroniczne brzmienia mają podkreślać technologiczny aspekt prototypu.
W pojeździe zastosowano technologię Full-hybrid Plug-in. Hybrydowy układ napędowy wyposażono w silnik benzynowy 1,6 THP (225 KM) współpracujący z 70-konną jednostką elektryczną umieszczoną z tyłu pojazdu, która jest zasilana litowo-jonowymi akumulatorami. Można je doładować z domowego gniazdka.
W trybie całkowicie elektrycznym Wild Rubins jest w stanie pokonać dystans do 50 km. W przypadku gwałtownego przyspieszenia wiążącego się z natychmiastowym wzrostem zapotrzebowania na większy moment obrotowy, funkcja "boost" pozwala połączyć moment silnika spalinowego z momentem silnika elektrycznego, zapewniając pojazdowi moc 295 KM bez znaczącego wzrostu zużycia paliwa.
W sytuacjach konieczności nagłego przyspieszenia oraz ograniczonej przyczepności samochód sam przechodzi na tryb pracy z napędem na 4 koła, w którym silnik elektryczny napędza koła tylne a spalinowy - przednie. Wymiary pojazdu to 4,70/ 1,95 / 1,59 m, a rozstaw osi to 2,9 m.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl