Citroen C5 CrossTourer: nie tylko na asfalt
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Citroen zaprezentuje uterenowioną odsłonę modelu C5 - wersję CrossTourer.
Auto wyróżnia się terenowym designem, w skład którego wchodzą przedłużenia nadkoli i belek dachowych. Ich szaro-matowy kolor harmonizuje się z odcieniem diamentowych, 18-calowych obręczy ze stopów lekkich. Innymi akcentami są chromowane lusterka boczne i płyty ochronne w kolorze szczotkowanego aluminium na zderzakach przednich i tylnych.
Zabiegom stylistycznym towarzyszy zwiększony o 15 mm prześwit (do prędkości 70 km/h w wersjach z zawieszeniem Hydractive III+). Technologia ta steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie o obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości poprawia aerodynamikę auta.
Przy umiarkowanej prędkości C5 CrossTourer korzysta z dwóch wysokości prześwitu (+6 cm do 10 km/h i +4 cm do 40 km/h), ułatwiając pokonywanie trudniejszego terenu z niewielką prędkością. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości produ bagażnika. Tego typu zawieszenie jest dostępne w całej gamie modelu poza wersją z silnikiem HDi 115 z manualną skrzynią biegów oraz e-HDi 115 Airdream z 6-przełożeniową skrzynią sterowaną elektronicznie.
Wykończony skórą fotel kierowcy posiada funkcje masażu i elektryczną regulację lędźwiową. Innymi elementami wyposażenia są m. in. inteligentny system kontroli trakcji czy też system nawigacji eMyWay, współpracujący z kamerą cofania. Producent zapowiada rychły debiut rynkowy modelu, w tym w polskich salonach.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl