Trwa ładowanie...
d2xzpvz

Citroen C4 po zmianach: król komfortowych kompaktów?

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Citroen C4 po zmianach: król komfortowych kompaktów?
(Materiały prasowe)
d2xzpvz

Citroen C4 delikatnie się zestarzał. Francuzi postanowili więc poddać liftingowi model, którego wyprodukowano od 2010 roku 450 tys. egzemplarzy. Jaki jest nowy C4 po zmianach? Bardziej elegancki, nowocześniejszy i bardziej ekologiczny – jak przekonują jego twórcy.

 Kliknij w zdjęcie, aby zobaczyć galerię (fot. Materiały prasowe)

Najważniejsze zmiany, jakim poddano popularny kompakt:

d2xzpvz

- użyto reflektorów ze światłami dziennymi LED z przodu. Z tyłu C4 ma światła z efektem 3D, które podkreślają wyraźne linie klapy bagażnika.

- na nowo zestrojono zawieszenie.

- dodano elementy poprawiające komfort. Polepszono izolację akustyczną, zastosowano nowe siedzenia, w tym fotel przedni z funkcją masażu oraz dodano duży, przeszklony dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną przesłoną.

- użyto technologii ułatwiających korzystanie z samochodu. To nowy dotykowy tablet z 7-calowym ekranem, obejmujący wszystkie funkcje multimedialne i nawigacyjne, a także wspomaganie ruszania na wzniesieniu, Inteligentny System Kontroli Trakcji oraz system kontroli martwego pola (SAM).

d2xzpvz

- zamontowano silniki najnowszej generacji. 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech oraz wysokoprężne silniki BlueHDi spełniają normę Euro 6.

ZOBACZ ILE JEST WARTE TWOJE AUTO

Warto im się bliżej przyjrzeć.

Zaprojektowane i produkowane we Francji silniki PureTech wykorzystują innowacyjne, skuteczne i ekonomiczne technologie.

d2xzpvz

Silnik PureTech 110 rozwija maksymalną moc 110 KM przy prędkości obrotowej 5 500 obr/min oraz moment 205 Nm przy prędkości obrotowej 1 750 obr/min. Natomiast PureTech 130 osiąga maksymalną moc 130 KM przy prędkości obrotowej 5 500 obr/min. oraz moment 230 Nm począwszy od prędkości obrotowej wynoszącej 1 750 obr/min. Silnik ten współpracuje z 6-stopniowym automatem.

Z kolei silniki wysokoprężne stanowią nową generację w stosunku do wersji 1,6l HDi Euro 5, w wyniku wprowadzenia dwóch zasadniczych usprawnień : poprawy sprawności wewnętrznej i zmniejszeniu strat mechanicznych.

Silniki BlueHDi 100, BlueHDi 100 S&S i BlueHDi 120 S&S, o pojemności skokowej wynoszącej 1 560 cm3, osiągają odpowiednio maksymalną moc 100 KM lub120 KM. Moment dla prędkości 1 750 obr/min.wynosi 254 Nm w silniku BlueHDi 100 i 300 Nm w silniku BlueHDi 120 S&S.

Co naturalne wszystkie nowe silniki emitują mniej dwutlenku węgla.

d2xzpvz

MAK/moto.wp.pl

d2xzpvz

Podziel się opinią

Share

d2xzpvz

d2xzpvz