Citroen C4 delikatnie się zestarzał. Francuzi postanowili więc poddać liftingowi model, którego wyprodukowano od 2010 roku 450 tys. egzemplarzy. Jaki jest nowy C4 po zmianach? Bardziej elegancki, nowocześniejszy i bardziej ekologiczny – jak przekonują jego twórcy.
Najważniejsze zmiany, jakim poddano popularny kompakt:
- użyto reflektorów ze światłami dziennymi LED z przodu. Z tyłu C4 ma światła z efektem 3D, które podkreślają wyraźne linie klapy bagażnika.
- na nowo zestrojono zawieszenie.
- dodano elementy poprawiające komfort. Polepszono izolację akustyczną, zastosowano nowe siedzenia, w tym fotel przedni z funkcją masażu oraz dodano duży, przeszklony dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną przesłoną.
- użyto technologii ułatwiających korzystanie z samochodu. To nowy dotykowy tablet z 7-calowym ekranem, obejmujący wszystkie funkcje multimedialne i nawigacyjne, a także wspomaganie ruszania na wzniesieniu, Inteligentny System Kontroli Trakcji oraz system kontroli martwego pola (SAM).
- zamontowano silniki najnowszej generacji. 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech oraz wysokoprężne silniki BlueHDi spełniają normę Euro 6.
Warto im się bliżej przyjrzeć.
Zaprojektowane i produkowane we Francji silniki PureTech wykorzystują innowacyjne, skuteczne i ekonomiczne technologie.
Silnik PureTech 110 rozwija maksymalną moc 110 KM przy prędkości obrotowej 5 500 obr/min oraz moment 205 Nm przy prędkości obrotowej 1 750 obr/min. Natomiast PureTech 130 osiąga maksymalną moc 130 KM przy prędkości obrotowej 5 500 obr/min. oraz moment 230 Nm począwszy od prędkości obrotowej wynoszącej 1 750 obr/min. Silnik ten współpracuje z 6-stopniowym automatem.
Z kolei silniki wysokoprężne stanowią nową generację w stosunku do wersji 1,6l HDi Euro 5, w wyniku wprowadzenia dwóch zasadniczych usprawnień : poprawy sprawności wewnętrznej i zmniejszeniu strat mechanicznych.
Silniki BlueHDi 100, BlueHDi 100 S&S i BlueHDi 120 S&S, o pojemności skokowej wynoszącej 1 560 cm3, osiągają odpowiednio maksymalną moc 100 KM lub120 KM. Moment dla prędkości 1 750 obr/min.wynosi 254 Nm w silniku BlueHDi 100 i 300 Nm w silniku BlueHDi 120 S&S.
Co naturalne wszystkie nowe silniki emitują mniej dwutlenku węgla.
MAK/moto.wp.pl