Trwa ładowanie...
dwdjz1f

Ciągniki z dieslem do muzeum. Ursus planuje elektryczną rewolucję

dwdjz1f
dwdjz1f

Firma Ursus we współpracy z lubelskimi uczelniami wyższymi planuje opracowanie konstrukcji ciągnika elektrycznego. Oprócz samego pojazdu, konsorcjum chce stworzyć całą infrastrukturę wykorzystującą odnawialne źródła energii. Pomysł stworzenia konsorcjum poparł Przemysław Czarnek - wojewoda lubelski.

– Szczególnie mocno koncentrujemy się na ekologicznych środkach transportu. Chcemy być w czołówce europejskich graczy na tym rynku. Od kilku lat z sukcesem rozwijamy dział środków transportu zasilanych „zieloną” energią. Elektryczny ciągnik, który chcemy stworzyć będzie doskonale komponował się z pozostałymi produktami spółki, łącząc tradycję z innowacyjnością, w oparciu o najnowsze trendy „zielonej energii” – powiedział Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus, podczas uroczystego podpisania listu intencyjnego wraz ze Zbigniewem Grądzkim, prorektorem ds. Nauki Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Przyrodniczego, i Henryką Danutą Stryczewską, dziekanem Wydziału Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Lubelskiej.

Obecnie Ursus w swojej ofercie posiada dwa elektryczne autobusy – Ursus City Smile oraz Ursus Ekovolt i autobus wodorowy City Smile Fuel Cell Electric Bus. W swoich zakładach w Lublinie Grupa jest w stanie wyprodukować 100 autobusów rocznie. Dalszy rozwój segmentu pojazdów elektrycznych będzie kosztował Ursusa kilkadziesiąt milionów złotych. Polskie władze widzą potencjał w ekologicznych środkach transportu, zatem spółka spodziewa się wsparcia publicznego dla produkcji takich rozwiązań. We wrześniu br. Ursus zaprezentował prototyp elektrycznego pojazdu dostawczego (artykuł znajdziesz klikając tutaj)
.

Kolejne plany spółki zakładają opracowanie i wdrożenie do produkcji całkowicie polskiego samochodu dostawczego średniej wielkości. Według analiz Ursusa uruchomienie seryjnej produkcji to perspektywa najbliższych dwóch, maksymalnie trzech, lat. Ma to być pojazd do 3,5 tony, z pełną homologacją dopuszczającą go do ruchu po europejskich drogach, odpowiadający wielkością Fiatowi Scudo. W celu stworzenia nowego pojazdu Ursus zawiązał konsorcjum z polskimi firmami: AMZ Kutno, Impact Automotive Technologies czy Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel.

Źródło: Ursus, Opracowanie: JT

dwdjz1f
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwdjz1f
Więcej tematów