Chrysler Crossfire SRT-6: 330 KM!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8092/crossfire-srt-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Na początku był Chrysler Crossfire – zbudowane na bazie Mercedesa SLK coupe o wyraźnie amerykańskiej stylistyce. Potem producent rozszerzył ofertę o wyposażony w składany dach roadster. Teraz, obie wersje nadwoziowe będą oferowane w nowym, znacznie silniejszym i szybszym wydaniu: Crossfire SRT-6, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w pięć sekund.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8092/crossfire-srt-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Chrysler Crossfire SRT-6 wyposażono w silnik o pojemności 3,2 litra i widlastym układzie cylindrów. Każdy z nich ma trzy zawory – dwa dolotowe i jeden wylotowy. Moc maksymalna tej jednostki wynosi 330 KM (246 kW) 6100 rpm (103.1 bhp/liter) i jest osiągana przy 6,1 tys obr/min. Łatwo więc policzyć, że silnik uzyskuje ponad 100 KM z każdego litra pojemności skokowej. Maksymalny moment obrotowy uzyskiwany w zakresie pomiędzy 3,5 a 4,8 tys obr/min wynosi 420 Nm. Dzięki takim parametrom, ten półtoratonowy samochód przyspiesza od zera do setki w czasie około 5 sekund, zaś prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie do 255 km/h) sugeruje zakres prędkościomierza: 320 km/h. Samochód wyposażony jest w pięciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Jako, że napęd przenoszony jest na tylne koła, domyślać się można, że to niewielkie przecież autko sprawić może wiele radości, albo i tez kłopotu amatorom pokonywania zakrętów poślizgiem bocznym.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8092/crossfire-srt-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Wygląd wersji SRT-6 tylko nieznacznie różni się od standardowych Crossfire’ów. Z każdej strony przydano nieco większe spojlery, podwójne wyloty rury wydechowej, piętnastoszprychowe aluminiowe felgi (osiemnastocalowe z przodu i dziewiętnastocalowe z tyłu). We wnętrzu zbyt wiele nie zmieniono, prócz zainstalowania głębiej wyprofilowanych, sportowych foteli – w końcu i w wersji standardowej tapicerka jest skórzana, a wyposażenie elektroniczne niemal pełne.
O ile za standardowy Crossfire Coupe zapłacić trzeba w USA około 30 tys dolarów, zaś jego wersja roadster kosztuje o 5 tys więcej, CROSSFIRE SRT-6 kosztuje o około 15 tys dolarów więcej (coupe – 45 tys, roadster – 50 tys dolarów). Cena ta, jak na warunki amerykańskie jest dość astronomiczna (tyle samo kosztuje legendarna Corvette!), a uzasadnia ją udział w projekcie rozwiązań technicznych rodem z drogiego z natury Mercedesa.