Chińskie Fiaty 500 to dzieła sztuki
Jednym z największych sukcesów Fiata jest w ostatnich latach model 500. Mały, miejski samochód stał się tak popularny, że niedługo trafi aż do Chin. Na tę okazję przygotowano specjalną limitowaną serię „pięćsetki”.
Fiat 500 "First Edition", przeznaczony tylko na rynek chiński, został zaprojektowany przy współudziale pięcioro młodych chińskich artystów. Seria ta wyprzedza niejako oficjalną chińską premierę "pięćsetki", przewidzianą na 15 września br. Każdy klient, który złoży zamówienie na Fiata 500 w okresie od 12 lipca do 15 września, weźmie udział w losowaniu, dającym możliwość zastąpienia oryginalnie zamówionego samochodu właśnie wersją "First Edition".
Oparta na wersji 500 Lounge, seria "First Edition" pomalowana została trójwarstwowym, białym lakierem perłowym, posiada skórzaną tapicerkę siedzeń w kolorze czerwonym oraz specjalne plakietki na słupkach drzwi. Pod maską zamontowano 1,4-litrową jednostkę benzynową MultiAir. W parze z sześciostopniową przekładnią automatyczną, silnik ten rozwija moc 101 KM przy 6.500 obr/min i moment obrotowy 133 Nm przy 4.000 obr/min.
Pięć szczególnie wyrazistych ekskluzywnych grafik po obu stronach Fiata 500 "First Edition", to pięć przemyślanych symboli związków pomiędzy Włochami a Chinami. Pierwszym z grona młodych awangardowych twórców jest Leilei, laureat wielu liczących się nagród chińskich i zagranicznych, którego prace charakteryzują się wykorzystaniem głównie elementów ludowej kultury narodowej.
Drugą zaproszoną młodą artystką jest Mee Wong, ilustratorka i wykładowczyni akademicka Instytutu Sztuk Guangzhou, której ulubionym motywem twórczym jest symbolizujący chińską kulturę miś panda. Trzeci twórca - to Benny Luk, inspirowany tradycjami azjatyckimi designer o światowej sławie, którego pasją jest projektowanie grafiki komputerowej. Nod Young z kolei - to niezwykły artysta sztuki wizualnej. Listę zamyka mistrzyni rysunku i ilustracji Yan Wei, która swą twórczość opiera na tradycyjnym wzornictwie chińskim.
Fiat 500 na rynek chiński produkowany jest w meksykańskiej fabryce Toluca, a jego cena podstawowa wynosi 190.000 RMB (renminbi). Oferta "pięćsetki" obejmuje trzy poziomy wyposażenia (Pop, Sport i Lounge), jeden silnik benzynowy (1,4-litrowy Multi-Air o mocy 101 KM), automatyczną przekładnię sześciostopniową, 12 kolorów karoserii (pastelowe, metalizowane i perłowe trójwarstwowe), 9 kombinacji kolorystycznych i materiałowych tapicerki oraz dwa kolory wnętrza (czarny lub kość słoniowa).
tb/