Chevrolet Spark następcą Matiza!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/spark-chevrolet-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Chevrolet Spark zastąpi Matiza, czyli auto które nawet pomimo kompromitującej plajty koreańskiego Daewoo sprzedawało się w Polsce dość nieźle. Spark zadebiutuje oficjalnie podczas salonu genewskiego, by już w połowie kwietnia trafić do europejskich salonów dealerskich.
Ze względu na fakt, że Matiz sprzedawał się dobrze w całej Europie (około 630 tys egzemplarzy), Spark nie zrywa ze stylistyką wypracowaną przez poprzednika. Oczywiście nadano jej sznyt pozostałych europejskich modeli Chevroleta, ale bez pudła odgadnąć można, że Spark to w istocie auto zbudowane wedle tej samej recepty co Matiz: takie same proporcje nadwozia, takie samo przeznaczenie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/spark-chevrolet-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Zarządzający Chevroletem w Europie General Motors przekonuje, że Spark powstał już wedle standardów GM i będzie zdecydowanie lepszy od poprzednika. Już przy samym nadwoziu – pomimo oczywistych podobieństw do poprzednika - uzyskano lepszy współczynnik oporów powietrza – zamiast 0,399 wynosi on teraz 0,342. Wraz z ograniczeniem oporów powietrza i ulepszeniem silnika - ograniczono spalanie, które przy jednostce 0,8 litra spadło aż o 15%! Tu dodać należy, że Spark wyposażony będzie mógł być w jeden z dwóch silników, a nie jeden jedyny, na który zdani byli dotychczas wszyscy amatorzy Matizów. Dostępny będzie zatem silnik trzycylindrowy, benzynowy o pojemności skokowej 796 cm³ i mocy 38 kW/52 KM (właśnie ten silnik jest teraz o 15% oszczędniejszy) oraz czterocylindrowy o pojemności 1,0 litra i mocy 49 kW/66 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/spark-chevrolet-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Chevrolet Spark dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia. Szczegółów specyfikacji na rynek polski nie znamy. Niestety, pewnie najuboższa z nich nie będzie pewnie zawierać systemu ABS, który obok poduszki powietrznej, jest najważniejszy dla bezpieczeństwa. Nie znane są jeszcze polskie ceny Sparka, ale na szczęście, Chevrolet nie ma wielkiego wyboru, bo naciskany przez coraz silniejszą konkurencję w segmencie aut najtańszych, musi ceny skalibrować roztropnie. …Tym bardziej, że te najtańsze auta, ze względu na lawinowy import starych rzęchów z Europy Zachodniej, sprzedają się teraz w Polsce bardzo marnie.