Chevrolet Malibu: po raz pierwszy w wersji europejskiej
W swojej karierze Malibu bywał już hot rodem, radiowozem, kabrioletem, ale największą popularność zdobył jako samochód rodzinny. Kolejna generacja Malibu otwiera nowy rozdział, będąc pierwszym sedanem z segmentu D ze znaczkiem Chevroleta, który będzie sprzedawany na całym świecie, po raz pierwszy będzie też można kupić Chevroleta Malibu w wersji europejskiej
Rozstaw osi Chevroleta Malibu wynosi 2 737 mm, szerokość całkowita 1 855 mm. Z przodu dominuje typowy dla współczesnych Chevroletów dzielony wzdłużnie wlot powietrza z centralnie umieszczonym logo oraz silnie zarysowana maska silnika. Halogenowe lub ksenonowe przednie reflektory zachodzą daleko na błotniki. Zdecydowanie nakreślona jest też sylwetka boczna samochodu z liniami biegnącymi wzdłuż całego nadwozia, uwydatnionymi tylnymi nadkolami i inspirowanymi modelem Camaro podwójnymi światłami tylnymi.
We wnętrzu Malibu zastosowano charakterystyczny dla Chevroletów kokpit z wyraźnym podziałem na część kierowcy i pasażera, a w jego centralnej części w wyższych wersjach wyposażenia umieszczono siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy. Samochód dysponuje bagażnikiem o pojemności 545 litrów, z możliwością powiększenia po częściowym lub całkowitym położeniu dzielonego w proporcji 60/40 oparcia tylnej kanapy.
W Europie Chevrolet Malibu dostępny będzie z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, w obu przypadkach są to jednostki rzędowe, czterocylindrowe.
W silniku wysokoprężnym zastosowano wysokociśnieniowy układ wtryskowy common rail, dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy oraz zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii z intercoolerem. Osiąga on moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr./min i pozwala Malibu rozpędzić się do maksymalnej prędkości 213 km/h. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, jednostka wysokoprężna potrzebuje 5,1 litra oleju napędowego na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym.
Silnik benzynowy dysponuje mocą 167 KM przy 5800 obr./min, zapewniając prędkość maksymalną 204 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy w wersji z manualną przekładnią. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 225 Nm przy 4600 obr./min. W cyklu mieszanym Malibu z tym silnikiem zużywa 7,8 litra benzyny na 100 km.
Oba silniki będą dostępne w wersjach z 6-biegową przekładnią manualną bądź automatyczną. Przekładnia automatyczna umożliwia ręczne sterowanie (DSC), pozwalające kierowcy decydować o momencie zmiany biegu. Zastosowano w niej również adaptacyjne sterowanie automatyczne, dzięki czemu przekładnia umożliwia hamowanie silnikiem i utrzymuje niższy bieg po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia lub w czasie zjeżdżania ze wzniesienia.
We wszystkich wersjach samochód ma w standardzie elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, asystenta ruszania na wzniesieniu i elektronicznie sterowany hamulec postojowy. Tylne czujniki parkowania, będące standardowym wyposażeniem najbogatszych wersji, są też dostępne na zamówienie przy średnim poziomie wyposażenia. Średni i najwyższy poziom wyposażenia może obejmować tempomat sterowany przyciskami umieszczonymi w kierownicy.
Malibu otrzymał z przodu wentylowane tarcze hamulcowe o dużej średnicy, a z tyłu pełne tarcze i aluminiowe zaciski hamulcowe, co pozwala na pewne hamowanie z dużych prędkości. W samochodzie zastosowano zestaw elektronicznych systemów wspomagających, a w ich skład wchodzi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), kontrola trakcji (TC), ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania, a także wspomaganie hamulców oraz układ wspomagania przy spadku siły hamowania (Brake Fade Assist).
ml/