Trwa ładowanie...
d2joget
05-02-2013 10:08

Chałas: było trudno i była wielka frajda

d2joget
d2joget

Prezes Automobilklubu Polski Romuald Chałas ocenił, że zmagania w 16. Rajdzie Monte Carlo samochodów historycznych były bardzo trudne, ale jednocześnie dawały wielką frajdę. Z polskich załóg najwyższe - 29. miejsce zajęli Andrzej Postawka z synem Stanisławem.

- To był bardzo trudny rajd. Oczywiście sam regulamin jego rozgrywania i zasady rywalizacji różnią się znacznie od tych, które obowiązują w normalnych rajdach. Impreza jest inna, ale wcale nie łatwiejsza. Była dla nas nie lada wyzwaniem, ale jednocześnie piękną przygodą - podkreślił 60-letni Chałas po powrocie do Warszawy.

Były czołowy kierowca rajdowy, wielokrotny mistrz i wicemistrz Polski, jadąc z pilotem Tomaszem Borysławskim Fiatem 125p z 1972 roku, uplasował się na 83. pozycji.

Które odcinki były najtrudniejsze? - Tak zwana dojazdówka oraz oczywiście ostatni, nocny etap - ocenił. - Natomiast na trzech końcowych odcinkach realizowałem swoje wcześniejsze marzenia, dotyczące startu w RMC. Było trudno, ale jednocześnie mieliśmy wielką frajdę z jazdy. Poszło świetnie - zdołaliśmy awansować o trzydzieści miejsc w klasyfikacji! Wcześniej nie brakowało przygód - dodał Chałas, członek zarządu Polskiego Związku Motorowego, który debiutował w Monte Carlo Historique.

d2joget

Zorganizowany przez księcia Monako rajd odbył się po raz pierwszy w 1911 r. Już wtedy była to niezwykle prestiżowa impreza o ogólnoeuropejskim zasięgu, a zawodnicy ruszali z sześciu miast: Genewy, Paryża, Boulogne sur Mer, Wiednia, Brukseli i Berlina. W latach 1959-79 jednym z takich miejsc była także Warszawa.

Od 15 lat (po raz pierwszy w 1988 roku) organizowany jest Rallye Monte Carlo Historique. Impreza odbywa się kilka dni po tradycyjnym rajdzie, a mogą w niej startować samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku.

Miejsca polskich załóg w 16. Rajdzie Monte Carlo samochodów historycznych:

  1. Stanisław i Andrzej Postawka (Zastawa 1100; 1979)
  2. Piotr Bany, Karol Wyka (Łada 1500S; 1978)
  3. Romuald Chałas, Tomasz Borysławski (Fiat 125p; 1972)
  4. Tomasz i Karol Jaskłowscy (Polski Fiat 125p; 1972)
  5. Robert Burchard, Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p; 1979)
  6. Wojciech Wetula, Tomasz Sweklej (BMW 320; 1979)
  7. Paweł Molgo, Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p; 1975)
d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj