Cayenne V6 - Porsche z silnikiem Volkswagena
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/219/porsche-cayenne-woda.jpg',500,311) ) |
| --- | Jeszcze w tym roku na rynek trafi nowa odmiana modelu Cayenne. Uterenowione Porsche, które do tej pory występowało w dwóch odmianach – Turbo i S, napędzane było widlastymi „ósemkami”. Najnowsza propozycja to model z sześciocylindrowym silnikiem Volkswagena. Porsche z silnikiem VW? Tak naprawdę nie jest to żadna nowość. W latach 60. firma ze Stuttgartu opracowała z VW model 914, który sprzedawano w sieciach dealerskich obydwu firm i oficjalnie nazywano VW-Porsche (na pokrywie silnika 914 widniały znaczki firmowe VW i Porsche). 914 szybko uzyskało przydomek – „Porsche dla sekretarek”. Zastosowanie tańszej jednostki napędowej ma jednak w przypadku Cayenne jedną niezaprzeczalną zaletę: teraz podstawowy model będzie można kupić już za 50 tys Euro.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/219/porsche-cayenne-wnetrze.jpg',500,339) ) |
| --- | Nowe Cayenne wyposażone jest w silnik V6 o pojemności 3189 cm3 – ta sama jednostka napędza sportowe Audi TT. Dzięki mocy 250 KM, ciężkie Cayenne przyspiesza do 100 km/h w 9,1sek oraz osiąga prędkość maksymalną 214 km/h. Moment obrotowy uzyskiwany przez silnik jest jeszcze bardziej imponujący niż moc – 310Nm dostępne jest w zakresie 2 500 – 5 500 obr/min. Już przy 2000 obr/min silnik dysponuje momentem 300Nm. Cayenne V6 będzie standardowo wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. Na początku 2004r. pojawi się także sześciobiegowy Tiptronic – dostępny w opcji.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/219/porsche-cayenne-pochyl.jpg',500,340) ) |
| --- | Najtańszy, bazowy model Cayenne V6 pojawi się na niemieckim rynku już w listopadzie. Cena 47 000 Euro jest bardzo konkurencyjna. Teraz amatorzy terenówek będą mieli dylemat: Landcruiser czy Porsche. Porównanie może nie jest do końca szczęśliwe bo Toyota jest prawdziwym offroaderem (tzw. SUV core segment) a Porsche szpanerskim tygrysem bulwarowym (SUV premium), ale tak naprawdę prawie nikt nie kupuje aut 4x4 z myślą o prawdziwej jeździe terenowej. Prawdziwym konkurentem nowego Porsche może być tak naprawdę VW Touareg. Samochód wyposażony w silnik V6 o mocy 220 KM jest tańszy o 7 500 Eur od podstawowego modelu Cayenne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/219/porsche-cayenne-polprzod.jpg',500,308) ) |
| --- | Do tej pory Cayenne w najtańszej odmianie – S kosztowało ponad 60 tyś Euro. Samochód wyposażony w silnik V8 o mocy 350 KM przyspiesza do 100 km/h w ciągu 7.1 sek i osiąga prędkość 242 km/h. Topową odmianą jest Turbo – monstrum dysponuje mocą 450 KM, co pozwala uzyskać „setkę” w 5.6 sek. Prędkość maksymalna też nie powinna nikogo rozczarować – 266 km/h. Gorzej z ceną, Porsche Cayenne Turbo kosztuje ponad 100 tyś Euro, czyli dwukrotnie więcej niż prezentowany model V6.