Całkiem nowy Seat Toledo!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7945/toledo-prot2004-01.jpg',600,451) ) |
| --- | SEAT prezentuje Toledo Prototipo – studyjny model zapowiadający następcę produkowanego obecnie Toledo. Prototipo ponoć dość wiernie odzwierciedla wygląd mającej zadebiutować jeszcze w tym roku wersji produkcyjnej... co przyjmą chyba ze zdziwieniem miłośnicy dotychczas sprzedawanego, lekkiego i dynamicznego sedana Toledo.
Choć producent zapewnia, że Prototipo w oczywisty sposób nawiązuje do stylistyki poprzednich modeli ( z lat 1991 i 1998) nam nowe Toledo wydało się całkiem niepodobne do poprzedników.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7945/toledo-prot2004-03.jpg',600,451) ) |
| --- | Toledo Prototipo to już drugi - po Altei - model z nowej generacji produktów Seata. Nowe Toledo będzie jeszcze większe i obszerniejsze od Altei, i to właśnie do niej, a nie do poprzednich modeli Toledo jest najbardziej podobny. Nie tylko zresztą „pochodzenie”, ale i kategoria nadwozia Toledo budzą pewne wątpliwości. Producent upiera się określać Toledo Prototipo mianem sedana – co wydaje się co najmniej dyskusyjne. Auto ma 4,49 m długości, 1,77 m szerokości i 1,58 m wysokości. ...jest więc dość wysokie, jak na sedan. Seat określa nowego Toledo jako „samochód wybitnie rodzinny, ale z typowym dla SEAT-a sportowym zacięciem”. Co do pojemności, to oponować nie ma powodów. Jeśli zaś chodzi o sportowy temperament, to z jego weryfikacja przyjdzie poczekać do pierwszych jazd testowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7945/toledo-prot2004-02.jpg',600,451) ) |
| --- | Wspomniany sportowy, dynamiczny charakter od razu widać we wnętrzu. Dwubarwny kokpit nie jest złym pomysłem, ale kolor pomarańczowy wydaje się pomysłem wątpliwym. Zrozumiałe, że to dopiero Prototipo, a nie wersja produkcyjna, ale epatowanie krzykliwymi kolorami to chyba zwykłe efekciarstwo.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7945/toledo-prot2004-04.jpg',600,451) ) |
| --- | Toledo Prototipo wyposażone jest w silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowany w technologii FSI. Jednostka o pojemności 2 litrów uzyskuje moc maksymalną 150 KM przy przy 6000 obr./min. Wynik nie rewelacyjny jak na auto futurystyczne o wyraźnie sportowej stylistyce, ale w pełni przyzwoity, jak na rodzinnego minivana. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Można być pewnym, że wersje produkcyjne następcy Toledo oferowane będą także z silnikami wysokoprężnymi.