Trwa ładowanie...
11-10-2005 10:23

Całkiem nowy Nissan: Fuga

Całkiem nowy Nissan: Fuga
d1dnbr7
d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8168/fuga-04.jpg',600,331) ) |
| --- | Zawiłe są drogi, którymi jeżdżą samochody, przez gąszcz marketingowych strategii koncernów motoryzacyjnych. Zaprezentowany właśnie w Japonii Nissan Fuga sprzedawany będzie tylko na rodzimym rynku. ...Ale ten sam samochód – już jako Infiniti M – sprzedawany będzie na rynku amerykańskim. ...I za pośrednictwem tej luksusowej marki stworzonej na rynek północnoamerykański, ten Nissan Fuga vel Infiniti M – trafić może nawet do Polski. Bo wszak koncern Nissana zapowiedział globalną ekspansję marki Infiniti już na połowę przyszłego roku.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8168/fuga-01.jpg',600,385) ) |
| --- | Model Fuga zdaje się antycypować swą światową karierę, bo choć najbliższe plany sprzedaży dotyczą jedynie Japonii i Ameryki Północnej, to wszak nazwa ma pochodzenie włoskie. Wszyscy oczywiście wiedzą świetnie, ale dla porządku przypomnimy, że termin fuga oznacza wielogłosową formę muzyczną opartą na jednym temacie, tzw. dominancie. Cóż jest taka dominantą Nissana Fugi. Zdaje się, że nowoczesność, która objawia się we wszystkich rysach tego sportowego sedana.

d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8168/fuga-03.jpg',600,241) ) |
| --- | Dobrych walorów sportowych nie da się zapewnić bez najnowocześniejszej techniki, której Nissan Fuga zdaje się nie być pozbawiony. Napędzać ją może silnik 2,5 litrowy (przeznaczony tylko na rynek japoński) bądź 3,5 litowy V6 o mocy maksymalnej 275 KM. Klienci amerykańscy będą mogli zamawiać także wersję 4,5 litrową V8 o mocy maksymalnej 340 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą wyposażane w pięciobiegową skrzynie automatyczną. Jednostki napędowy i skrzynia biegów są nowoczesne, ale nie rzucają na kolana – wszak wiele jest już sześciobiegowych automatów, a Mercedes-Benz wprowadził nawet skrzynię automatyczna o siedmiu przełożeniach.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8168/fuga-02.jpg',600,361) ) |
| --- | Nissana Fugę bardzo obficie oprzyrządowano w elektronikę. Montowane już niemal jako standard systemy pomagające utrzymać właściwy tor jazdy, przyczepność wszystkich kół uzupełniono o inteligentny system utrzymujący zaprogramowana prędkość ... o ile jej utrzymanie nie spowoduje najechania na pojazd z przodu. Jest to więc idealny tempomat na zatłoczone autostrady. Jeśli zaś droga jest wolna, a podróż daleka, to mimowolne opuszczenie pasa ruchu – w razie utraty czujności przez kierowcę – zostanie zasygnalizowane dźwiękiem alarmowym.

d1dnbr7

Ultranowoczesny, zimnoniebieski błysk przednich lamp to nie efekciarstwo bez pokrycie, bo xenonowe lampy wyposażono w funkcje doświetlania zakrętów. Błękitna kolorystyka utrzymana jest przy oświetleniu wnętrza. To co zwraca uwagę, to wiele przycisków na kierownicy i porządek wizualny w kokpicie. Taki układ zapewnia jednocześnie wygodę obsługi i elegancję estetyczną. Kiedy patrzy się na stonowane i oszczędnie zaprojektowane wnętrze, to aż dziw, że mieści ono bardzo długą listę przyrządów pokładowych, które uprzyjemniają podróż i umożliwiają utrzymanie podczas niej kontaktu ze światem wirtualnym. Wykorzystanie technologii Bluetooth® pozwala uniknąć przy tym plątaniny kabli i przystawek.

Nissan Fuga vel Infiniti M to przyszłość nieodległa. Jej tradycyjne pozycjonowanie obok Lexusa i Acury wypadałoby nieco zaktualizować, bo właściwie wszystkie trzy wymienione japońskie marki nawiązały już bezpośrednią rywalizację z potentatami na rynku luksusowych sedanów, jak BMW i Mercedes-Benz.

d1dnbr7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dnbr7
Więcej tematów