Cadillac powoli zdobywa polski rynek
W piątek miała miejsce polska premiera kojarzonego z luksusem Cadillaca CTS 2008. Te amerykańskie samochody od kilku lat trafiają na rynek europejski, w tym również polski.
Markę tę łączy się ze znanymi ludźmi biznesu, polityki i kultury.
Proste i masywne linie nadwozia, solidnie wykończone wnętrza oraz potężne silniki to cechy aut amerykańskiej marki Cadillac. Pod maską modelu CTS 2008 mogą być trzy rodzaje silników o mocy od 211 do 311 KM. Po raz pierwszy auto to jest dostępne z napędem na wszystkie koła.
Kabina modelu CTS to ręcznie wykonane elementy dekoracyjne oraz tapicerka. Niektóre wskaźniki i elementy wykończenia są ręcznie wycinane, a następnie szyte i montowane we wnętrzu auta.
Cena auta - w zależności od rodzaju napędu - kształtuje się od prawie 165 tys. zł do blisko 223 tys. zł. Przewiduje się, iż do końca roku sprzedanych zostanie w naszym kraju 60 samochodów tej marki. Można je zamawiać u trzech dilerów w Warszawie, w Gdańsku i Swarzędzu.
Model CTS 2008 uhonorowany został niedawno w Stanach Zjednoczonych tytułem "Samochodu Roku 2008". W tym kraju Cadillac jest autem kultowym. Samochodami tej marki jeździli m.in. Elvis Presley, Marylin Monroe, ale także Al Capone i Bill Clinton. Cadillaca miał również Ignacy Mościcki. Obecny prezydent USA George W. Bush wożony jest specjalnym pojazdem tej marki.
Od kilku lat rośnie sprzedaż tych amerykańskich aut w Europie, gdzie odnowiono sieć dilerską. W tym roku na Starym Kontynencie sprzedano blisko 3 tys. 800 cadillaców, o 43 proc. więcej w porównaniu do 2006 roku.
Patronem marki jest Antoine de la Mothe Cadillac, założyciel miasta Detroit w 1701 roku. Amerykański pionier motoryzacji Henry M. Leland zaproponował nazwę Cadillac dla swojego nowego auta ponad 200 lat później. Logo firmy to lekko zmodyfikowany i ozdobiony wieńcem rodzinny herb kawalera de la Mothe Cadillaca.