W ciągu pierwszego pełnego roku sprzedaży (od 31 marca 2007) liczba zakupionych egzemplarzy nowej gamy Klasy C przekroczyła już granicę 300 tys. egzemplarzy. Dynamiczny wzrostu notuje również ten model na polskim rynku.
Dotychczas klienci na całym świecie kupili ponad 300 tys. sztuk nowej Klasy C. Z tej liczby około 290 tys. egzemplarzy przypada na limuzynę oraz 25 tys. aut na wersję nadwoziową kombi.
Według danych za kwiecień, Mercedes Klasy C jest w Niemczech najpopularniejszym modelem klasy wyższej średniej. Nad Renem zarejestrowano 9 823 egzemplarzy tego samochodu, co odpowiada udziałowi w segmencie na poziomie 18,6%.
Z innych sukcesów nowej Klasy C w ostatnim czasie warto wymienić m.in. sukces w prestiżowym konkursie organizowanym przez automobilklub ADAC na ulubiony samochód 2008 w Niemczech. Auto producenta ze Stuttgartu zajęło w tym plebiscycie pierwsze miejsce, wyprzedzając groźnych rywali takich jak Audi A5 oraz Ford Mondeo.
Na polskim rynku sprzedano w okresie od stycznia do kwietnia 2008 łącznie 325 sztuk nowej Klasy C, co w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej stanowi imponujący wzrost o ponad 50%. Dzięki temu na model ten przypada prawie 25% wolumenu uzyskanego przez całą gamę aut osobowych niemieckiej marki.
Dużym wzmocnieniem gamy produktowej Klasy C będzie debiut nowego Mercedesa CLC, który w europejskich salonach dealerskich pojawi się w czerwcu (patrz link poniżej). Polskie ceny zaczynają się od 109 500 zł.
Źródło: Samar.pl