Trwa ładowanie...
25-07-2013 10:20

C-Elysee WTCC: nowa broń wyścigowa Citroena

C-Elysee WTCC: nowa broń wyścigowa CitroenaŹródło: Materiały prasowe
dx6ja5q
dx6ja5q

W miesiąc po potwierdzeniu przystąpienia do rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych Citroen przedstawia model, którym na torach ścigać się będzie Sebastien Loeb. Jest nim C-Elysee WTCC.

Jest to pierwszy pojazd zbudowany według przepisów nowego regulaminu tej serii wyścigowej, przygotowanego przez FIA na przyszły sezon. - Wybór C-Elysee jako bazy do przygotowania wersji wyścigowej świadczy o naszej woli wykorzystania rywalizacji sportowej jako działania aktywnie wspierającego rozwój handlowy naszej marki. Kalendarz cyklu obejmuje rundy w Ameryce Łacińskiej, Maroko, Chinach i Rosji, ma zatem zasięg światowy - powiedział Frederic Banzet, dyrektor generalny Citroena.

- Z technicznego punktu widzenia musieliśmy wybrać samochód o nadwoziu trójbryłowym, ponieważ sedany charakteryzują się najlepszymi własnościami aerodynamicznymi. Dlatego też C-Elysee pasował do naszych planów. Będzie to nasz pierwszy pojazd tego typu, dlatego czeka nas wiele prób i testów, które zweryfikują słuszność dokonanych przez nas wyborów. Mamy przed sobą dużo pracy - dodał dyrektor techniczny Citroen Racing, Xavier Mestelan-Pinon.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Model stoi nisko i szeroko na swoich 18-calowych kołach. W agresywnej przedniej partii z dolnym spoilerem dominuje grill atrapy z logo marki. Sportowego charakteru dodają mocno poszerzone błotniki przednie i tylne, zaś potężny spoiler na klapie bagażnika ma za zadanie dociskać tylną oś do nawierzchni przy dużych prędkościach. Pod maską znajduje się benzynowy silnik 1,6 turbo z bezpośrednim wtryskiem mieszanki, podobny jak w rajdowym DS3 WRC. Korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą 6-biegowa skrzynia sekwencyjna przekazuje na przednią oś.

dx6ja5q

Karoserię wykonano ze stali i materiałów kompozytowych zaś sprzęgło z włókna węglowego. Konstruktorzy zdecydowali się na zawieszenie MacPherson zarówno z przodu, jak i z tyłu. Za hamowanie odpowiadają tarcze wentylowane o średnicy 380 mm (przód, zaciski 4-tłoczkowe) oraz 300 mm (tył, zaciski 2-tłoczkowe). Wymiary auta to 4 577 / 1950 mm, rozstaw osi - 2 700 mm a rozstaw kół - 1 750 (przód i tył). Masa pojazdu wynosi minimum 1 100 kg wraz z kierowcą (wymogi przepisów).

Już teraz trwa program testów badawczo - rozwojowych. Pierwsza publiczna prezentacja pojazdu odbędzie się podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Źródło: Citroen

ll/moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj