Buspas nad samochodami
Stołeczny ratusz nie skorzystał z podanej na tacy w 2007 roku koncepcji budowy buspasa nad Trasą Łazienkowską. To rozwiązanie i projektowane Muzeum Historii Polski wzajemnie się ponoć wykluczają - pisze "Życie Warszawy".
O wyjściu z impasu prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz będzie dziś dyskutować ze swoimi zastępcami. Zarząd miasta zastanawia się nad wpuszczeniem na buspas taksówkarzy. Rozważa też pomysł skrócenia czasu jego obowiązywania do godzin szczytu. Tymczasem od dwóch lat miasto ma koncepcję budowy pasa dla autobusów nad Trasą Łazienkowską. Przypomnieli o tym internauci podczas dyskusji na redakcyjnym blogu komunikacyjnym gazety.
W październiku 2007 roku hiszpańska firma APIA XXI przekazała ratuszowi pomysł przebudowy Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do Wału Miedzeszyńskiego. Polega on na poprowadzeniu nad Trasą Łazienkowską dwukierunkowej jezdni tylko dla autobusów. Dzięki temu komunikacja miejska zostałaby odseparowana od korków bez zabierania pasów samochodom.