Buick Cascada z fabryki w Gliwicach
Podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Detroit (12–25 stycznia), Buick zaprezentował model Cascada - czteromiejscowy kabriolet, którego sprzedaż w USA rozpocznie się w pierwszym kwartale 2016 r. To kolejny przykład udanej współpracy dwóch marek po opracowanych wspólnie modelach Buick Encore i Opel Mokka, Buick Verano i Opel Astra sedan, a także Buick Regal i Opel Insignia.
- Opel Cascada został zaprojektowany w naszym Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim, gdzie ponad 6 000 inżynierów pracuje nad modelami Opla i produktami dla innych marek GM. Nieustannie poszukujemy synergii i cieszymy się, że Cascada trafia na kolejny rynek, tym razem jako Buick. Dowodzi to wysokiego poziomu kompetencji naszej kadry inżynierskiej i pozwoli zwiększyć wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryki w Gliwicach - mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group.
Buick Cascada jest napędzany silnikiem 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 147 kW/200 KM. Czterocylindrowa jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) ma zwiększyć precyzję prowadzenia i komfort podczas dynamicznej jazdy. Turbodoładowanemu silnikowi towarzyszy sześciobiegowa przekładnia automatyczna.
Wyposażenie modelu przeznaczonego na rynek znajdują się m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, fotele ze skórzaną tapicerką czy system multimedialny IntelliLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
Wprowadzając Cascadę na rynek, Buick oferuje Amerykanom produkt wzbudzający wiele emocji — to pierwszy kabriolet tej marki od 25 lat. W latach 2009–2013 sprzedaż kabrioletów w USA wzrosła o 3 proc., do ponad 131 000 egzemplarzy. Segment ten cechuje się wysoką lojalnością klientów: 37 proc. z nich decyduje się na taki rodzaj nadwozia również przy zakupie kolejnego samochodu. Jednocześnie ponad dwie trzecie właścicieli kabrioletów zmienia markę pojazdu, więc Buick Cascada ma spore szanse na przejęcie części klientów konkurencji.
Kabriolet GM produkowany w Polsce pojawi się w tym roku także w Australii. Tam jednak klienci znajdą go z logo marki Holden.
Źródło: General Motors Polska
mp/moto.wp.pl