Brazylijski oddział Renault na targach w Sao Paulo
Brazylijski oddział Renault bierze udział w motoryzacyjnych targach w Sao Paulo. W trakcie trwania imprezy zaprezentowano Novo Clio oraz Fluence GT - pierwszy model sygnowany przez Renault Sport przeznaczony na rynek brazylijski.
Novo Clio stanowi kontynuację Clio II, wykorzystując nową stylistykę i ofertę dostosowaną do potrzeb lokalnego rynku. Produkowany w Argentynie model przystosowano do niskiego zużycia paliwa (ocena A w brazylijskim programie przyznającym etykiety energetyczne samochodom).
Sportowa wersja Fluence GT - trójbryłowego sedana wyposażona będzie w turbodoładowany silnik o mocy 180 KM, sportowe zawieszenie oraz design. Oba modele trafią do sprzedaży w Brazylii w listopadzie.
Tegoroczna edycja targów w Sao Paulo zbiegła się w czasie z najlepszym w historii okresem dla Renault w tym kraju. Marka zanotowała wzrost o 36,2 proc., gdy wzrost na całym rynku wyniósł 5,5 proc. Stawia to francuską markę na piątym miejscu w Brazylii - jednym z trzech głównych rynków wschodzących dla koncernu, po Rosji i Indiach.
Obecnie sieć dealerska w kraju kawy wynosi 212 punktów - do końca roku natomiast wzrosnąć ma do 235 salonów. Fabryka Renault w Kurytybie ma z kolei produkować 380 000 samochodów rocznie.
/ll