Brabus S600 – najszybsza limuzyna na świecie
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1098/brabus-s-600-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Brabus to nic innego jak Mercedes na sportowo. Renomowana niemiecka firma, od wielu lat zajmuje się „podrasowywaniem” aut producenta ze Stuttgartu (nie chodzi tu o Porsche)
. Przeróbki dokonywane przez Brabusa nie ograniczają się do tunningu optycznego, samochód mający stylizowane „B” zamiast trójramiennej gwiazdy jest zawsze ponadprzeciętnie szybki. Co prawda „bez gwiazdy nie ma jazdy” – ale pokażcie takiego, który wolałby zwykłego Mercedesa. Tu nie chodzi tylko o konie mechaniczne. Piekielnie drogi i elitarny Brabus to przede wszystkim szpan.
Mercedes S600 majacy 500 koni pod maską nie jest specjalnie ociężały, jednak specjaliści z Brabusa nie byliby sobą, gdyby nie zdecydowali się podnieść mocy do 640 KM. Moment obrotowy to absolutny rekord świata 1026 Nm – jak w ciężarówce. Osiągi za to jak w Ferrari: do setki 4,3 sek, do 200 km/h w niewiele ponad 13 sek., prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 320 km/h. Jeżeli powyższe parametry są dla was zachęcające to mamy dobrą wiadomość: opisywany silnik można zastosować także w modelach CL 600 i SL 600 – tak na wypadek jakby decyzję o kupnie miało wstrzymać nadwozie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1098/brabus-s-600-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Standardowy Mercedes S600 osiąga moc 500 KM z pojemności 5.5l. Brabus jest o 140 KM mocniejszy - dzięki zastosowaniu wału korbowego o krótszych wykorbieniach wydłużył się skok tłoka a pojemność wzrosła do 6,4l. Ponadto inżynierowie Brabusa dokonali korekty faz rozrządu, zmieniając kształt krzywek na wałkach. Zdecydowano się zastosować całkowicie nowy, wykonany ze stali szlachetnej, układ wydechowy oraz zmieniono parametry komputera sterującego pracą silnika.
Wzrost mocy silnika wymusił wzmocnienie układu hamulcowego. Tarcze hamulcowe mają monstrualne rozmiary – 375x36 mm. z przodu, 355x28 przy osi tylniej – oraz dodatkowe otwory wentylacyjne. Z przodu zastosowano dwunastotłoczkowe zaciski stałe, przy kołach tylnich pracują zaś zaciski stałe, sześciotłoczkowe. Aby wykorzystać sprawność nowych hamulców Brabus jeździ na oponach 245/35 ZR20 (przód) i 275/30 ZR 20 (tył). Zawieszenie pojazdu obniżono o 20 mm, ale nie zostało ono dodatkowo usztywnione – Brabus pozostaje bardzo szybką, ale i komfortową limuzyną.