Trwa ładowanie...
Auto Świat
2 listopada 2010, 16:24

BMW Z4 sDrive 35 iS: Topmodel z Monachium

BMW Z4 sDrive 35 iS: Topmodel z Monachium
d40q7r8
d40q7r8

BMW Z4 to samochód jak marzenie: piękny, mocny, szybki i grający niesamowitą muzykę. To nie jest roadster dla purystów: topowe Z4 o skomplikowanym oznaczeniu sDrive 35 iS okazuje się na to za komfortowe. Dzięki temu gwarantuje radość z jazdy każdemu, kto ma szczęście do niego wsiąść.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Zachwycająca sylwetka o doskonałych proporcjach czyni z Z4 kandydata do tytułu topmodela wśród samochodów do jazdy pod gołym niebem, a aluminiowy składany (w ciągu 20 s) dach - pojazd wielosezonowy, niezależny od kaprysów pogody.

d40q7r8

Rasowy wygląd idzie w parze ze starannym wykończeniem materiałami wysokiej jakości i stylowymi detalami, nawiązującymi do legendarnego BMW 507 z lat 50. XX wieku. Nisko ustawione sportowe fotele obite skórą i przedzielone szerokim tunelem środkowym dobrze przylegają do ciała w ciasnym, dwuosobowym kokpicie. Bagaż trzeba ograniczyć do minimum.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Spektakularny wygląd i ekskluzywny charakter Z4 to nie wszystko. Prawdziwą frajdę w tym aucie daje dopiero uruchomienie silnika, zwłaszcza po złożeniu dachu, kiedy do uszu kierowcy i oszołomionego pasażera przez podwójny wydech dociera pełne brzmienie rzędowej "szóstki" biturbo. To auto robi wrażenie, jeszcze zanim się je zobaczy. Wystarczy usłyszeć porywającego rocka w wykonaniu utalentowanego sekstetu, żeby wiedzieć, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym.

I to wrażenie nie myli: wersja iS nie ustępuje osiągami pełnokrwistym sportowcom. Przy częstym wykorzystywaniu jej dużych możliwości (funkcja overboost pozwala chwilowo zwiększyć maksymalny moment obrotowy do 500 Nm) spalanie znacznie odbiega od nominalnych 9,0, a nawet testowych 10,4 l/100 km, zbliżając się do nadal akceptowalnych 14 l/100 km.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Obniżone o 10 mm zawieszenie M zachęca do sportowej jazdy. Na szybko pokonywanych zakrętach zalecana jest jednak ostrożność, ponieważ roadster BMW ma skłonność do nadsterowności. Podczas spokojnego podróżowania w trybie normalnym Z4 okazuje się niespodziewanie komfortowe.

To nie są tanie rzeczy - topowe i podstawowe wersje Z4 dzieli prawie 100 tys. zł. Bogate wyposażenie obejmuje m.in. 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową, sportowy pakiet M, układ kontroli trakcji, adaptacyjne zawieszenie i opony run flat z sygnalizacją uszkodzenia.

Polecamy na AutoŚwiat.pl: BMW X6 M - 555 KM kontra 2380 kg

d40q7r8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40q7r8
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj