BMW wciąż nie sprzedaje diesli w USA
Aż do 2006 roku BMW powstrzyma się od sprzedawania swych samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne na rynku północnoamerykańskim. Pierwsze diesle BMW pojawia się w ciągu dwóch lat i najprawdopodobniej będą to modele X5. Już teraz X5 wyposażone w silniki wysokoprężne produkowane sa w USA, ale eksportowane są do Europy.
Mercedes-Benz zamierza sprzedawać w USA wysokoprężny model E320 CDI już w kwietniu tego roku. Przewidywana sprzedaż roczna wynieść ma zaledwie 3 - 3,5 tys egzemplarzy. Mercedes ma bogate doświadczenie w sprzedaży samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi w USA z czasów kryzysów paliwowych. 20 lat temu 80% wszystkich sprzedawanych w USA Mercedesów miało silniki wysokoprężne. Obecnie, różnica w cenie pomiędzy benzyną i olejem napędowym jest nieznaczna, zaś nominalnie niskie ceny paliw nie uzasadniają wyboru wersji wysokoprężnej, za którą z reguły trzeba zapłacić więcej, niż za wersję benzynową. Problemem wtórnym, jest dostępność oleju napędowego na amerykańskich stacjach – w niektórych okręgach sprzedawany jest on wyłącznie w odmianie przeznaczonej do napędzania silników ciężarówek. Choć da się go stosować w autach osobowych, spalanie jest wyższe niż przy oleju o niższej zawartości siarki, który przeznaczony jest dla
samochodów osobowych.