BMW serii 4 Gran Coupe: limuzyna na sportowo
Nowa seria 4 to sportowe modele, które niegdyś zaliczały się do serii 3. Po coupe i kabriolecie przyszedł czas na zupełnie nowy model – czterodrzwiową limuzyną Gran Coupe, która ma bardziej sportową i agresywną bryłę od popularnej „trójki”.
BMW serii 4 Gran Coupe, mając 4638 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 2810 mm rozstawu osi dokładnie takie same rozmiary jak dwudrzwiowe coupe. Przody obu modeli wyglądają tak samo, jednak linia dachu w odmianie 4-drzwiowej przebiega o 12 mm wyżej, a dach jest dłuższy o 112 mm, opadając łagodnie w stronę bagażnika. Taki kształt dachu najprawdopodobniej zapewni mniej miejsca niż w serii 3, ale tworzy bardziej sportowy kształt nadwozia. Charakter podkreślają drzwi pozbawione ramek.
We wnętrzu model Gran Coupe wnętrze wygląda tak samo jak w 2-drzowym coupe. Seryjne wyposażenie i trzy linie specyfikacyjne oraz pakiet M Sport pozwalają na bardzo daleko idącą indywidualizację. Najbardziej ekskluzywne możliwości w tej dziedzinie zapewnia program BMW Individual, dostępny od początku sprzedaży modelu, obejmujący duży wybór kolorów i rodzajów skórzanej tapicerki oraz 19-calowe felgi.
Od początku sprzedaży BMW serii 4 Gran Coupe w palecie będzie 5 silników. Topową ofertą jest rzędowy silnik 6-cylindrowy w modelu 435i o pojemności 3,0 l i mocy 306 KM. W BMW 428i Gran Coupe i BMW 420i Gran Coupe pracuje lekki dwulitrowy silnik o mocy odpowiednio 245 KM i 184 KM. Dwa 4-cylindrowe silniki dieslowskie znajdziemy w odmianach 420d Gran Coupe 184 KM, ze sportową skrzynią automatyczną zużywa zaledwie 4,6-4,7 l/100 km. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,7 s (z automatem: 7,5 s). Pod maską BMW 418d Gran Coupe pracuje 2-litrowy silnik zużywający średnio 4,5 l/100 km i rozwijający moc 143 KM. Od początku sprzedaży modele BMW 428i Gran Coupe oraz 420d Gran Coupe można będzie zamówić z napędem na cztery koła BMW xDrive.
Dla BMW serii 4 Gran Coupe dostępna jest pełna oferta opcji z zakresu BMW ConnectedDrive. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy nową generację systemu nawigacyjnego Professional, wyświetlacz przezierny Head-Up Display z pełną paletą kolorów, Asystenta Jazdy, który ostrzega przed kolizją z pieszym, nieoślepiający system świateł głównych LED z asystentem oświetlenia High Beam Assistant, Active Protection z asystentem uwagi oraz najnowszą wersję aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go.
sj, moto.wp.pl