BMW seria 7 E38
Lata produkcji | 1994 - 2001 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
Silniki | 725 tds (143KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2930 |
Długość (mm) | 4984 |
Szerokość (mm) | 1862 |
Wysokość (mm) | 1435 |
Marki | |
Model |
BMW serii 7 E38 to trzecia generacja popularnego, największego modelu marki z Monachium. Debiut rynkowy przypadł na 1994 rok. Jest to następca trzeciej generacji E32 oraz poprzednik piątej generacji E65. Należy do segmentu aut luksusowych (F). Występowało wyłącznie w 4-drzwiowym nadwoziu typu sedan. Mierzy 4984 mm długości. Występowały również wersje o przedłużonym rozstawie osi (długość 5124 mm). W wyposażeniu standardowym znajdowały się dwie poduszki powietrzne czołowe (opcjonalnie dostępne były też poduszki boczne) oraz System Ochrony Głowy, czyli Head Protection System (HPS). Często we wnętrzu znaleźć można skórzaną tapicerkę foteli oraz drewniane inkrustacje. Pod maską znajdował się jeden motor z bardzo licznej gamy silnikowej. Dostępne były silniki zarówno benzynowe, jak również wysokoprężne. Seria 7 E38 posiadała moc od 143 KM do 326 KM w najmocniejszych wersjach. Moc przekazywana była na koła tylne za pośrednictwem 5- lub 6-biegowych skrzyń manualnych albo 5-biegowej skrzyni automatycznej. W 1998
roku E38 przeszło delikatny proces modernizacyjny. Ostatnia modernizacja z 2000 roku sprowadzała się przede wszystkim do restylizacji wnętrza. Auto dostępne było na rynku europejskim, północnoamerykańskim oraz RPA. Produkcja odbywała się w niemieckim Dingolfing. Największe BMW konkurowało na rynku z Lexusem LS, Mercedesem klasy S oraz Audi A8. Łącznie wyprodukowano 340 242 egzemplarzy E38.