BMW seria 5 E28
| Lata produkcji | 1980 - 1988 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
| Silniki | 518 i (105KM) |
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2620 |
| Długość (mm) | 4620 |
| Szerokość (mm) | 1700 |
| Wysokość (mm) | 1415 |
| Marki | |
| Model |
BMW serii 5 E28, to następca modelu E12 i jednocześnie druga generacja serii 5. Należy do klasy średniej wyższej. Produkowana była wyłącznie w wersji nadwoziowej typu sedan. Auto nieco urosło w porównaniu do poprzednika, delikatnie zmodyfikowano stylistykę oraz gamę jednostek napędowych. Uważany jest za pierwszy bardziej dopracowany model i pierwszy z nowoczesnej generacji. Zdecydowanie poprawiono jakość i technologiczną stronę samochodu, choć może wydawać się, że to tylko nieco zmodyfikowane E12. Pod maską były silniki o pojemności od 1,8 litra po 3,5-litrowy motor z najmocniejszej wersji M5 o mocy 286 KM. Niemal jako konkurencja dla wersji M Power powstała opracowana przez firmę Alpina wersja B9. Po raz pierwszy zaoferowano silnik wysokoprężny, miał pojemność 2,4 litra, sześć cylindrów ustawionych w rzędzie i moc 115 KM. Dostępna były dwie skrzynie biegów - manualna oraz automatyczna. Produkcję zakończono w 1988 roku. Następcą było BMW serii 5 E34. Wyprodukowano łącznie 722 328 sztuk.