BMW-Sauber obiecuje dogonić czołówkę F 1
"Nie mogę obiecać podium lub zwycięstwa w tym roku, ale zaznaczymy swą obecność w Formule l i zrobimy wszystko, by zmniejszyć dystans między nami i czołowym teamami oraz wejść do tej czołówki" - powiedział dyrektor sportowy teamu BMW-Sauber Mario Theissen.
BMW, dawniej partner Williamsa, ogłosił w ubiegłym roku, że kupuje, ulokowanego w Szwajcarii, Saubera i przejmuje kontrolę nad nim od stycznia 2006 r. Zatrudniono prawie 100 nowych osób personelu w fabryce w Hinwil, sporo w wydziale aerodynamiki. Planuje się rozszerzenie w przyszłości produkcję fabryki. W ciągu 13 lat Sauber nigdy nie wygrał wyścigu Formuły 1, a w ubiegłym roku team zajął ósme miejsce w klasyfikacji GP, jednak dyrektor Theissen powiedział, że w ciągu trzech lat team powinien wygrać wyścig mistrzowski.
"Nierealistyczne jest stwierdzenie, że wygramy w 2006 r. Mamy jednak nadzieję zbliżyć się do tego celu i możecie być pewni, iż będziemy gotowi wykorzystać naszą szansę na zwycięstwo. Jednak wygrania wyścigu nie można zaplanować. Naszym celem jest wspinać się po tej drabinie tak szybko, jak to możliwe i jesteśmy całkowicie pewni, że zrobimy wszystko, użyjemy do tego wszystkich zasobów" - powiedział Theissen.
Kierowcami nowego teamu BMW-Sauber są - były mistrz świata F 1, Kanadyjczyk Jacques Villeneuve i Niemiec Nick Heidfeld. Rezerwowym kierowcą, którego kierownictwo teamu bardzo chwali, jest Robert Kubica.
Heidfeld, który zawarł kontrakt trzyletni, zgodził się z poglądem, że nowy team będzie potrzebował wiele szczęścia, by wygrać wyścig F 1 w tym roku, ale nie uważa tego za całkowicie niemożliwe. "Zawsze zdarzają się takie dziwne wyścigi, szczególnie na ulicznym torze w Monako, jeśli spadnie tam deszcz. Wtedy możemy mieć szansę, jednak w normalnych warunkach raczej nie" - powiedział niemiecki kierowca.
34-letni Villeneuve miał kłopoty w ubiegłym sezonie jeżdżąc w barwach Saubera. Krążyły opinie, że zostanie z teamu wykluczony. Ten sezon będzie ostatnim w jego karierze. "Będzie lepiej niż w ubiegłym roku" - powiedział mistrz świata F1 z 1997 r.
Dyrektor techniczny BMW-Sauber Willy Rampf powiedział, że samochód roku 2006 to całkowicie nowy bolid, z obniżonym przodem zawieszenia i unowocześnionymi chłodnicami nowego silnika V8.