BMW pracuje na 100% - i to nadal za mało
- _ Nie jesteśmy w stanie dostarczyć do Chin zakontraktowanej ilości 10 tys. sztuk BMW serii 3 _ - poinformował w wywiadzie z Financial Times Deutschland wiceprezes koncernu, Harald Krüger.
Olbrzymie zainteresowanie samochodami BMW na rynku chińskim sprawiło, że fabryki bawarskiej marki w Monachium i USA nie nadążają z produkcją. Władze koncernu prowadzą rozmowy ze związkami zawodowymi w sprawie wydłużenia czasu pracy o pół godziny, co jednak z nich wyniknie - na razie nie wiadomo.
Jak wskazał Krüger, w razie akceptacji pomysłu ze strony pracowników będzie można założyć, że dziennie fabrykę BMW będzie opuszczało 60 samochodów. Wiceprezes podzielił się również obawami, że zbyt duża koncentracja na jednym rynku może w razie kryzysu wpędzić BMW w kłopoty. Intytuty motoryzacyjne prognozują, że w przyszłym roku popyt na nowe samochody w Chinach zmaleje o ok. 3%.
W miesiącach styczeń - czerwiec b.r. BMW zanotowało rekordowy, 100-procentowy wzrost sprzedaży nowych aut w Kraju Środka. Aż 33 proc. produkcji serii 7 skierowanej jest do nabywców w Chinach.