BMW: Po prawie 15 latach wraca seria 6.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/985/bmw-6-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Po prawie piętnastu latach, kiedy serię 6. zastąpiły samochody serii 8, BMW zdecydowało się powrócić do tradycyjnego oznaczenia swoich ekskluzywnych samochodów coupe. Pierwszym modelem, którego nomenklatura powróci do cyfry 6, będzie model 645Ci, który zadebiutuje podczas tegorocznych jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/985/bmw-6-02.jpg',600,380) ) |
| --- | Serię 6 będą reprezentować coupe oraz zbudowane na ich bazie kabriolety. Pierwszy wspomniany model 645Ci będzie miał nadwozie coupe, zaś za jednostkę napędową posłuży mu ośmiocylindrowy silnik znany z limuzyny BMW 745i. Moc silnika wynosi 333 KM, zaś moment obrotowy 450 Nm. BMW 645Ci będzie rozpędzać się „do prędkości 100 km/h w 5,6 sek. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/985/bmw-6-03.jpg',600,348) ) |
| --- | W odróżnieniu od serii 7, w której montuję się standardowo przekładnie automatyczną, jednoznacznie sportowe „szóstki” będą wyposażane w manualne, sekwencyjne, lub automatyczne skrzynie biegów. Sterowanie przełożeń w skrzyni sekwencyjnej będzie się odbywać wedle systemu zapożyczonego z aut Formuły 1 – poprzez manetki umiejscowione przy kierownicy. Naciskając jedną z dwóch manetek zmieniamy bieg na wyższy, lub niższy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/985/bmw-6-04.jpg',600,335) ) |
| --- | Napęd przenoszony będzie, zgodnie ze sportową tradycją BMW na oś tylną. To rozwiązanie wymusza nieco inny rozkład obciążenia ciężaru auta pomiędzy obie osie. Podczas kiedy w autach o napędzie na oś przednia bardziej dociąża się właśnie przednią oś, w BMW serii 6 postarano się, aby ciężar 1,6 tony – bo tyle auto waży – rozłożyć równomiernie na obie osie.
Stosunkowo niską, jak na takie duże auto wagę 1600 kg, uzyskano dzięki wykorzystaniu stopów aluminium oraz materiałów syntetycznych. Dzięki nim auto ma być nie tylko lżejsze, czyli szybsze i mniej paliwożerne, ale i odznaczać się większa sztywnością konstrukcji, co ma z kolei znaczny wpływ na właściwości jezdne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/985/bmw-6-05.jpg',600,419) ) |
| --- | BMW serii 6 będą wyposażone we wszystkie nowinki techniczne, które BMW wprowadziło w modelach 7 i 5. Spośród nich warto wrócić uwagę na konstrukcje opon pozwalająca jechać z prędkością do 90 km/h nawet wtedy, kiedy „złapiemy kapcia” we wszystkich kołach. „Szóstki” będą pierwszymi Beemkami, które począwszy od wiosny przyszłego roku wyposażyć będzie można w system projekcji najważniejszych wskaźników na szybie przedniej.
BMW 645Ci pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku, zaś na kabriolety serii 6 poczekać przyjdzie do następnego sezonu. Również w późniejszym czasie pojawią się modele M6 (500 KM) i M6 CSL (550 KM).