BMW: odmieniona seria 7
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8300/7-bmw-01.jpg',600,444) ) |
| --- | W cztery lata po debiucie produkowanej od 2002 roku generacji flagowej limuzyny BMW serii7, producent postanowił model odświeżyć. Zmiany polegają przede wszystkim na wprowadzeniu nowych silników, uproszczeniu obsługi przyrządów pokładowych, oraz nieznacznej korekcie wyglądu auta. Zmian stylistycznych w żadnej mierze nie można uznać za gruntowne, i w tym względzie zawiodą się krytycy stylistyki obecnej serii 7, która uznawana jest za najbardziej kontrowersyjną w historii tego modelu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8300/7-bmw-02.jpg',600,450) ) |
| --- | Żeby już skończyć z kwestią urody odświeżonej serii 7: z przodu zmieniono kształt reflektorów, grila i zderzaka. Z tyłu zmieniono lampy, zderzak i pokryty chromem pasek zdobiący krawędź pokrywy bagażnika. Urody komentować nie należy, ale warto zdać sprawę z tego, co na ten temat mówi producent. Komunikat prasowy podaje otóż, że projektanci starali się nadać limuzynie serii 7 jeszcze więcej drapieżnego wyglądu. Zamierzony cel chyba osiągnięto, ale… to chyba już jakaś mania z tą drapieżnością limuzyn BMW. W końcu serię 7 kupują najczęściej podtatusiali burżuje. O ile dotychczas gangsterzy chcieli wyglądać jak bogacze, o tyle teraz najwyraźniej bogacze zazdroszczą drapieżnego szyku gangsterom.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8300/7-bmw-03.jpg',600,444) ) |
| --- | Bardzo istotne zmiany wprowadzono w gamie silników – zmieniono mianowicie wszystkie jednostki, poza tą sześciolitrową (760i). Poczynając od wersji wysokoprężnej: obniżono o 25 kg wagę silnika trzylitrowego wprowadzając całkowicie aluminiowy blok cylindrów. Wprowadzono też piezoelektryczne wtryskiwacze, dzięki czemu moc maksymalna wzrosła o 12% do 228 KM @ 4 tys obr/min.
Nowy benzynowy silnik trzylitrowy wyprodukowano ze stopu magnezu i aluminium. Przyrost mocy maksymalnej w porównaniu z poprzednikiem wyniósł także 12%, by osiągnąć wartość 258 Km @ 6,6 tys obr/min. Zamiast oferowanego do tej pory 735i wprowadzono 740i. Ta ośmiocylindrowa jednostka osiąga moc maksymalną 302 KM @ 6,3 tys obr/min. Zamiast modelu 745i wprowadzono 750i (362 KM @ 6,3 tys obr/min), który przyspieszać może od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 s. Niezmieniona pozostaje dwunastocylindrowa jednostka flagowa o pojemności sześciu litrów, która dzięki mocy 445 KM @ 6 tys obr/min i maksymalnemu momentowi obrotowemu równemu 600 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8300/7-bmw-04.jpg',600,445) ) |
| --- | Rozstaw kół poszerzono o 14 mm, co skutkować ma lepszymi właściwościami jezdnymi auta, tj. wyższym komfortem i lepszym trzymaniem się drogi podczas pokonywania zakrętów. Jednak drapieżnie usposobieni właściciele odmienionej serii 7 wyżej cenić sobie będą z pewnością uproszczenie obsługi komputera pokładowego. Jego zawiłość zanadto widać konsternowała użytkowników luksusowego BMW, wydając nie najlepsze świadectwo ich zdolnościom poznawczym. …Czyżby drapieżność nie szła w parze z inteligencją?