BMW nadal liderem klasy premium
BMW utrzymuje pozycję lidera sprzedaży samochodów klasy premium. W lipcu 2011 salony opuściło 108,721 samochodów tej marki, co oznacza wzrost o 7,1 proc. Również pozostali niemieccy producenci mogą określić ostatni czas jako udany.
Zaraz za BMW znalazło się Audi ze wzrostem równym 16 proc. (106 000 sprzedanych samochodów). Z trójki liderów klasy najsłabszy wynik zanotował Mercedes ze sprzedażą 100 391 samochodów zaliczył wzrost zaledwie o 2,7 proc. Dla BMW był to najlepszy lipiec w historii marki. Bawarska firma ma nadzieje, że cała grupa BMW (wraz z Mini i Rolls Roycem) w ciągu roku sprzeda aż 1,6 mln pojazdów. Wydaje się, że wynik ten uda się osiągnąć, gdyż już po 7 miesiącach sprzedano prawie milion samochodów tych trzech marek.
Znaczący udział w sukcesie BMW mają modele X3 i 5, które zaliczyły znaczące wzrosty sprzedaży. Mniejszy SUV X3 odnotował wzrost o prawie 200 proc. Jednak to seria 5 miała bardziej znaczący udział ogólnym sukcesie, gdyż sprzedano 24 196 egzemplarzy tego modelu (wzrost o 51,7 proc.).
Z trzech największych rynków, najbardziej znaczący wzrost BMW odnotowało w Chinach, ale też w USA niemieckie samochody cieszą się coraz większą popularnością. Na całym świecie bardzo szybko rośnie też popularność marki Mini, która wprowadza do sprzedaży kolejne modele.
Audi, którego sprzedaż rośnie jeszcze szybciej, planuje zostać liderem klasy premium do 2015 roku. Kilkunastoprocentowe wzrosty sugerują, że jest bardzo prawdopodobne. Najwolniej z trójki liderów rozwija Mercedes.
sj