BMW M6 Gran Coupe: limuzyna na sportowo
BMW serii 6 niedawno doczekało się czterodrzwiowego nadwozia, które ma być bawarskim przedstawicielem segmentu sportowych limuzyn. Zachowując sportowy styl coupe, wersja Gran Coupe wyróżnia się świetnym wyglądem i praktycznym nadwoziem typu sedan. Model ten jest skierowany do innego klienta niż bardziej klasyczna seria 5 oraz większa seria 7. Jednak wraz z premierą modelu M6 Gran Coupe BMW zdaje się walczyć same ze sobą. Czy jednak na pewno?
Nowy sportowy sedan z Bawarii napędzany jest ty samym silnikiem, który znajdziemy w M6 Coupe i Cabrio, ale też w modelu M5. Turbodoładowana jednostka V8 o pojemności 4,4 l oferuje kierowcy 560 KM i 650 Nm. Za zmianę biegów odpowiada dwusprzęgłowa, 7-biegowa przekładnia. Dzięki takiemu zestawowi i seryjnemu Launch Control, BMW M6 Gran Coupe rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s. Jest to wynik identyczny jak w wersji dwudrzwiowej i lepszy niż w M5, które potrzebuje 4,4 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale za dodatkową opłatą BMW zdejmie elektroniczny kaganiec i pozwoli osiągnąć 305 km/h.
Wersja M to nie tylko mocniejszy silnik, ale też sportowe zawieszenie z systemem Dynamic Damper Control i węglowo-ceramiczne hamulce. Wersję M wyróżnia też nowy pakiet stylistyczny, 20-calowe felgi i nowa tapicerka ze zmienioną kierownicą.
BMW M6 Gran Coupe wygląda lepiej niż większość limuzyn, a mimo sportowego charakteru nie traci klasycznych proporcji. Takie połączenie nie udało się konkurentom i nawet samemu BMW, które stworzyło serię 5 GT. Trzeba też zauważyć, że M6 w wersji sedan ma silnik z modelu M5, nieco lepsze osiągi, a przede wszystkim - lepszy wygląd. Czy oznacza to, że BMW zrobiło sobie konkurenta? Niekoniecznie. W Niemczech M6 Gran Coupe będzie kosztować 128 000 euro, nieco więcej od wersji 2-drzwiowej, ale aż blisko 25 000 euro ponad to, co trzeba zapłacić za M5. Oznacza to, że w Polsce należy spodziewać się ceny powyżej 600 000 zł. To dużo więcej niż za M5, które kosztuje 480 500 zł.
sj, moto.wp.pl