BMW M5 w nowej wersji specjalnej
Dział BMW M stworzył specjalną wersję modelu M5 o oznaczeniu "Competition Edition". Będzie ona ograniczona do 200 sztuk.
Za napęd pojazdu odpowiada używany dotąd wysokoobrotowy silnik V8 4,4. Charakteryzuje się on jednak podniesionym ciśnieniem doładowania oraz zmianami w module sterowania. W efekcie względem modelu produkcyjnego moc wzrosła o 40 KM, do 600 KM, a maksymalny moment obrotowy o 20 Nm - do 700 Nm. Przyspieszenie nowy M5 do 100 km/h zajmuje 3,9 s, a średnie zużycie paliwa to 9,9 l/100 km.
Samochód będzie standardowo wyposażony w pakiet Competition (m. in. usztywnione i obniżone o 10 mm zawieszenie), zaś za dopłatą będzie można zamówić system hamulców węglowo-ceramicznych. 100 egzemplarzy zostanie polakierowanych lakierem Carbon Black, a druga setka - Mineral White. Tylny dyfuzor, listwa klapy bagażnika oraz osłony lusterek zostały wykonane z włókna węglowego. Znakami rozpoznawczymi są też opatrzone napisem "M5 Competition" czarne atrapy chłodnicy i wloty boczne.
We wnętrzu każdego egzemplarza będzie umieszczona tabliczka z numerem seryjnym. Siedzenia pokryto czarną skórą z merynosów, z którą kontrastują białe szwy. Fotele przednie posiadają elektryczną regulację siedzisk, nie zabrakło też białego logo "M5" na zagłówkach". Producent zadbał o długą listę wyposażenia opcjonalnego, na której znajdziemy 1200-watowe nagłośnienie Bang&Olufsen, wyświetlacz Head-Up, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, asystenta kierowcy czy podgrzewane fotele.
BMW M5 Competition Edition kosztuje od 129 500 euro (przeszło 560 000 zł).
Źródło: BMW
ll