BMW liderem segmentu premium w Polsce
Wzrost sprzedaży marki BMW wyniósł 24 proc. (do 5 555 aut) zaś Mini 41 proc. (do 777 aut). BMW zdominowało segmenty rynkowe od serii 3 i wyższych, zaś jej udziały ilościowe w sektorze aut premium wzrosły do 22,7 proc.
W Polsce najlepiej sprzedawały się modele X3 (1 453 egzemplarze) oraz seria 5 (1 251 egzemplarzy). Popularnością cieszyła się wprowadzona w 2012 r. nowa seria 3 (933 sztuki). Liderem swojego segmentu jest też nowa seria 7 (161 sztuk), z kolei nowe BMW serii 1 osiągnęło wzrost o 135 proc. (do 459 sztuk).
W 2012 r. nowymi liderami w swoich segmentach rynku premium zostały seria 3, seria 6, seria 7 oraz roadster Z4. Polacy docenili też technologię napędu na 4 koła xDrive - auta wyposażone w ten system stanowiły ponad 60 proc. sprzedaży.
Spośród marki Mini największą popularnością cieszył się model Countryman (57 proc.). Pomimo załamania sprzedaży na rynku motocykli BMW Motorrad udało się osiągnąć 20 proc. udziałów w segmencie powyżej 500 cm sześc. Znaczącą rolę odgrywały modele K1600 GT/GTL oraz rodzina GS.
Źródło: BMW
ll/moto.wp.pl