BMW i8 oraz i3 kupisz też w internecie
Nadchodzące elektryczne modele marki BMW wstępnie miały być sprzedawane tylko w niedawno otwartym, wyspecjalizowanym salonie wystawowym w Londynie. Wygląda na to, że bawarski koncern chce również sprzedawać je przez internet
Nie jest to pomysł rewolucyjny, ale oznacza to, że BMW chce sprzedawać swoje elektryczne modele bezpośrednio, bez udziału dealerów. Podobnie postępuje Tesla Motors – firma ta będzie sprzedawać nadchodzący Model S w dedykowanych salonach Tesli.
Decyzja o bezpośredniej sprzedaży jest spowodowana chęcią obniżenia kosztów. Opracowanie i3 i i8 kosztowało BMW 3 miliardy dolarów (około 10 miliardów zł).
Obydwa EV będą raczej ekskluzywne. Według wstępnych raportów, BMW ma sprzedać około 31 tys. egzemplarzy modelu i3 w 2014 roku – choć, jeżeli okaże się to prawdą, to mały „elektryk” sprzeda się lepiej niż Z4.
BMW i3 ma pojawić się na rynku pod koniec 2013 roku z ceną 48 500 dolarów (162 400 zł), zaś i8 ukaże się w 2014 z ceną 100 000 euro (410 400 zł).
ml/