BMW Concept X5 eDrive: oszczędny SUV
BMW zaprezentowało SUV-a X5 z napędem hybrydowym typu plug-in. 4-cylindrowa jednostka benzynowa współpracuje z silnikiem elektrycznym, dzięki czemu średnie zużycie paliwa tego dużego SUV-a ma wynieść zaledwie 3,8 l/100 km.
Silnik benzynowy zamontowany w koncepcyjnej hybrydzie to podwójnie doładowana jednostka o mocy 245 KM. Dodatkowe 95 KM dostarcza silnik elektryczne. Po załadowaniu baterii do pełna, tylko na prądzie można przejechać do 30 km i rozpędzić samochód do 120 km/h. Silnik elektryczny zasilany jest z akumulatorów litowo-jonowych, które czerpią energię z ładowania w trakcie jazdy lub mogą być doładowywane z normalnego gniazdka elektrycznego w domu. Akumulatory ukryto pod podłogą bagażnika, przez co są one w najbezpieczniejszym pod względem zderzeniowym miejscu i nie redukują w żaden sposób możliwości transportowych auta.
X5 eDrive poza typowymi dla każdego X5 trybami jazdy wybieranymi za pośrednictwem przełącznika BMW Driving Experience Control, umożliwia jeszcze wybór trybu pracy układu hybrydowego spomiędzy AUTO eDrive (optymalna współpraca wszystkich komponentów systemu), MAX eDrive (czysto elektryczna jazda) i SAVE Battery (utrzymanie stanu naładowania akumulatorów).
BMW Concept X5 eDrive to pierwsze zastosowanie technologii BMW eDrive w połączeniu z napędem na wszystkie koła BMW xDrive. Dzięki temu zaletą hybrydowego SUV-a bawarskiej marki ma być nie tylko oszczędność, ale też właściwości jezdne znane z tradycyjnych odmian X5. Odmiana eDrive przyspiesza do 100 km/h w 7,0 s.