BMW chce mieć wyłączność na KERS
W tym roku FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa) pozwoliła na dobrowolne używania KERS-u. Opracowanie systemu kosztuje zespoły wiele milionów euro dlatego FOTA (Związek Zespołów Formuły 1) chce, aby w sezonie 2010 był tylko jeden dostawca kontrowersyjnego systemu. Według serwisu _ f1-live.com _ KERS od 2010 roku miałby być dostępny za 1-2 mln euro, co jest o wiele mniejszą kwotą od obecnych wydatków związanych z opracowaniem własnego systemu.
Luca di Montezemolo, który jest szefem Ferrari oraz prezesem FOTA należy do największych przeciwników KERS. Według niego opracowanie systemu najbardziej obciąża budżety zespołów F1 w sezonie 2009. - KERS to nie jest tak istotny element jak silnik czy aerodynamika. Tak więc możemy mieć standardowy system - uważa Montezemolo.
BMW, które było największym zwolennikiem wprowadzenia KERS już w tym sezonie jest faworytem do wygrania przetargu na dostawę systemu od sezonu 2010.
_ MR _