Bezpieczne kompakty - testy Euro NCAP Toyoty Corolli i Fiata Bravo
|
|
| --- | Instytut Euro NCAP poddał testom zderzeniowym dwie najnowsze konstrukcje z segmentu kompaktowego - Toyotę Corollę i Fiata Bravo. Obydwa samochody okazały się być bardzo bezpieczne, dlatego przyznano im po 5 gwiazdek.
Testy wykazały, iż poduszka chroniąca kolana kierowcy Toyoty zapobiega urazom kolan i kości udowych. Toyota dowiodła również, iż poduszka ta chroni osoby o różnym wzroście, siedzące w różnych pozycjach za kierownicą. |
|
| --- | Dzięki temu, za zderzenie czołowe Toyota Corolla otrzymała 5 gwiazdek i 15 punktów (94%).
Fiat Bravo uzyskał 13 punktów (81%), gdyż niektóre elementy deski rozdzielczej stanowiły zagrożenie dla kolan i kości udowych kierowcy.
Za zderzenie boczne i uderzenie w słupek model Corolla otrzymał 17 punktów (94%), a model Bravo maksymalna notę 18 punktów.
Zarówno w Fiacie Brawo, jak i w Toyocie Corolli przednia poduszka powietrzna pasażera może być odłączona na czas transportu dziecka w foteliku, jednak informacje dotyczące poduszek powietrznych nie były wystarczająco dobrze oznakowane. Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach także nie były dokładnie oznaczone. Łączny wynik w tym aspekcie to 40 punktów i 4 gwiazdki dla Corolli i 36 punktów i 3 gwiazdki dla Bravo.
Za ochronę pieszych modelowi Corolla przyznano 23 punkty i 3 gwiazdki, a modelowi Bravo 16 punktów i 2 gwiazdki.
Źródło: Euro NCAP; informacja: Moto Target