Trwa ładowanie...
02-02-2009 23:47

Bezpieczne kompakty - testy Euro NCAP Toyoty Corolli i Fiata Bravo

Bezpieczne kompakty - testy Euro NCAP Toyoty Corolli i Fiata Bravo
d1f23j7
d1f23j7

|

|
| --- | Instytut Euro NCAP poddał testom zderzeniowym dwie najnowsze konstrukcje z segmentu kompaktowego - Toyotę Corollę i Fiata Bravo. Obydwa samochody okazały się być bardzo bezpieczne, dlatego przyznano im po 5 gwiazdek.

Testy wykazały, iż poduszka chroniąca kolana kierowcy Toyoty zapobiega urazom kolan i kości udowych. Toyota dowiodła również, iż poduszka ta chroni osoby o różnym wzroście, siedzące w różnych pozycjach za kierownicą. |

|
| --- | Dzięki temu, za zderzenie czołowe Toyota Corolla otrzymała 5 gwiazdek i 15 punktów (94%).

d1f23j7

Fiat Bravo uzyskał 13 punktów (81%), gdyż niektóre elementy deski rozdzielczej stanowiły zagrożenie dla kolan i kości udowych kierowcy.

Za zderzenie boczne i uderzenie w słupek model Corolla otrzymał 17 punktów (94%), a model Bravo maksymalna notę 18 punktów.

Zarówno w Fiacie Brawo, jak i w Toyocie Corolli przednia poduszka powietrzna pasażera może być odłączona na czas transportu dziecka w foteliku, jednak informacje dotyczące poduszek powietrznych nie były wystarczająco dobrze oznakowane. Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach także nie były dokładnie oznaczone. Łączny wynik w tym aspekcie to 40 punktów i 4 gwiazdki dla Corolli i 36 punktów i 3 gwiazdki dla Bravo.

Za ochronę pieszych modelowi Corolla przyznano 23 punkty i 3 gwiazdki, a modelowi Bravo 16 punktów i 2 gwiazdki.

Źródło: Euro NCAP; informacja: Moto Target

d1f23j7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1f23j7
Więcej tematów