Trwa ładowanie...
10 marca 2005, 09:08

Bentley świętuje premierę w Lipsku !

Bentley świętuje premierę w Lipsku !
d1abd3v
d1abd3v

*Bentley świętuje premierę w Lipsku ! *
Od dobrej wiadomości zaczął się rok 2005 dla Międzynarodowych Targów Samochodowych AMI w Lipsku. Po raz pierwszy będzie się tu wystawiać Bentley. Brytyjski producent samochodów najwyższej klasy zaprezentuje modele: Arnage, Continental Flying Spur i Continental GT.
„AMI w Lipsku stanowi właściwe otoczenie dla naszych pojazdów wysokiej klasy“, powiedział Christophe Georges, dyrektor naczelny European Head Office firmy Bentley Motors. „W Lipsku jako premierę niemiecką pokażemy naszego nowego Bentleya Continental Flying Spur. Limuzyna ta dzięki swojemu szczególnemu połączeniu elegancji i sportowego ducha będzie z pewnością jedną z atrakcji targów.“
„Bentley jest dla nas szczególnie ważnym nabytkiem w dziedzinie samochodów osobowych, który z pewnością spotka się z niezwykłym zainteresowaniem naszych gości targowych“, twierdzi kierownik targów AMI, Matthias Kober.

Bentley Continental Flying Spur
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8287/flying-spur-bentley-01.jpg',600,438) ) |
| --- | Bentley w ciągu dwóch minionych lat pokazał model Continental GT Coupe, Arnage Limousine i Arnage Drophead Coupé. Teraz kolej przyszła na Continental Flying Spur powstałego na bazie Continental GT Coupe. Bentley, to najelegantszy spośród samochodów sportowych, więc jego najbardziej klasyczne modele mają tylko dwoje drzwi. Zdarzało się już jednak w historii, ze Bentley przenosił pewne rozwiązania z klasycznych coupe, do bardziej funkcjonalnych w codziennej eksploatacji czterodrzwiowych sedanów.

d1abd3v

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8287/flying-spur-bentley-02.jpg',600,450) ) |
| --- | Prezentowany obecnie model ma nawiązywać do swego protoplasty sprzed pół wieku. Wtedy to również powstał najpierw rasowy model sportowy (R-Type Continental –1952 r.), a potem jego bardziej codzienna wersja (Continental Flying Spur – 1957 r.). Podkreślając umocowanie nowego modelu w historii marki Bentley, co szczególnie ważne w sytuacji, kiedy marka ta jest już przejęta przez Volkswagena, producent reklamuje wyjątkowość nowego Continental Flying Spur – jest on najszybszym dotychczas zbudowanym czterodrzwiowym Bentleyem. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8287/flying-spur-bentley-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Bentley Continental Flying Spur, choć wielki i majestatyczny, mknąć może z prędkością przekraczającą 300 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h pochłania mu zaledwie około pięć sekund. Wszystko to dzięki dwunastocylindrowemu, sześciolitrowemu silnikowi o podwójnym turbodoładowaniu, którego moc maksymalna sięga 552 KM. Doskonałą elastyczność silnika deklarowana przez producenta potwierdza fakt, że maksymalny moment obrotowy 650 Nm dostępny jest już przy 1,6 tys obr/min. Współpracująca z silnikiem skrzynia biegów, to sześciobiegowy automat o sekwencyjnym trybie pracy. Nic dziwnego, że dysponując tak wielką mocą, krytycznym stało się zagadnienie przyczepności kół podczas przyspieszania. Problem ten rozwiązuje permanentny napęd na wszystkie koła, który pozwala korzystać z potwornej mocy nawet przy nie w pełni zadawalającej nawierzchni.

d1abd3v

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8287/flying-spur-bentley-05.jpg',600,456) ) |
| --- | Co do samej stylistyki modelu Continental Flying Spur, to Bentley nie wprowadził żadnych niemal zmian w porównaniu ze stylem wypracowanym przez model Continental GT. Czterodrzwiowy Flying Spur jest doskonale rozpoznawalny z zewnątrz i w wewnątrz, jeśli ktoś ma tyle szczęścia, by się w nim znaleźć. Producent proponuje nabywcom wybór, czy chcą wersję cztero-, czy pięciomiejscową. Różnica polega na zamontowaniu podnoszącego się środkowego tunelu mieszczącego skrytki, barek i sprzęt multimedialny, który montowany jest pomiędzy dwoma fotelami tylnego rzędu.
Fakt, że model czterodrzwiowy uchodzi za mniej sportowy, a więc mniej klasyczny dla marki Bentley nie znaczy, by Continental Flying Spur kosztować miał mniej, niż Continental GT Coupe. Producent wprawdzie nie zdradził ceny nowego modelu, który w sprzedaży pojawi się dopiero wiosną, ale zapowiedział, że jego cena będzie wyglądać podobnie, jak w przypadku modelu dwudrzwiowego. Choć kwota ta może się wydać astronomiczną (około 150 tys euro), to jednak zakup Bentleya ma również swoje ekonomiczne uzasadnienie. Jeśli tylko eksploatować będziemy go w sposób należycie dbały przez jakieś 50 – 70 lat, to możemy liczyć na korzystną sprzedaż. …tak to jest z dziełami sztuki.

d1abd3v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1abd3v
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj