Trwa ładowanie...
ddqcp7k
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Będzie komisja śledcza w sprawie Volkswagena

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Będzie komisja śledcza w sprawie Volkswagena
(zdjęcie producenta)
ddqcp7k

Przywódcy większości frakcji w PE zgodzili się w środę na powołanie komisji śledczej, której zadaniem będzie zbadanie domniemanego naruszenia i niewłaściwego stosowania prawa UE, przez co koncern Volkswagen mógł manipulować pomiarem spalin.

Jak wynika z komunikatu grupy ALDE (Porozumienia Liberałów i Demokratów na rzecz Europy) w Parlamencie Europejskim, komisja, która ma działać przez 12 miesięcy, skupi się w szczególności na tym, dlaczego dopuszczono do zainstalowania urządzeń, które pozwalały na oszustwa podczas testów emisji, i dlaczego KE nie doprowadziła do wypełnienia prawa UE w tym zakresie.

Propozycja dotycząca powołania tej komisji śledczej ma zostać zatwierdzona przez cały Parlament Europejski w czwartek.

ddqcp7k

Europosłowie już w październiku zażądali dochodzenia na szczeblu unijnym w sprawie manipulacji pomiarami spalin w koncernie Volkswagen. KE odpowiadała, że nie ma do tego uprawnień.

We wrześniu Volkswagen przyznał się do instalowania w swoich autach oprogramowania pozwalającego na manipulowanie pomiarem emisji spalin i zaniżanie pomiaru emisji tlenków azotu. Dotyczy to ok. 11 milionów samochodów tego koncernu na świecie. Sytuacja pogorszyła się jeszcze, gdy w listopadzie najpierw wyszło na jaw, że Volkswagen mógł zaniżać poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w przypadku ok. 800 tys. aut, głównie z silnikami Diesla, a później - że problem ten może dotyczyć większej liczby samochodów z silnikami benzynowymi, niż poprzednio zakładano.

Z Brukseli Krzysztof Strzępka

ddqcp7k

Podziel się opinią

Share

ddqcp7k

ddqcp7k