Trwa ładowanie...
Auto Świat
12-08-2011 11:31

Aveo: mały Chevrolet z dużym kufrem

Aveo: mały Chevrolet z dużym kufremŹródło: Auto Świat/autoswiat.pl
d1rgy5y
d1rgy5y

| [

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | To auto na pewno nie jest typowym sedanem klasy B. Niby ma czworo drzwi, jednak na próżno szukać wyraźnej, długiej klapy bagażnika. Co więcej, tylna szyba jest ogromna, niemal jak w liftbacku. Pasażerowie kanapy nie mają nad głową podsufitki, tylko szkło! Efekt wizualny jest tyle dziwaczny, co intrygujący, ale my zajmiemy się czymś innym: zbadamy, jak taki pomysł sprawdza się w praktyce.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Patrząc na przedziwne proporcje nadwozia, trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z czymś w rodzaju minivana, któremu doklejono bagażnik. Odczucia z miejsca kierowcy tylko potwierdzają to przypuszczenie. Siedzi się wysoko, a nad głową i tak pozostaje nadspodziewanie dużo miejsca. Co ciekawe, wnętrze wcale nie sprawia wrażenia wąskiego. Przednie fotele mają długie siedziska i oparcia, a ilość miejsca na nogi kierowcy jest imponująca. Nie zabrakło nawet poziomej regulacji kolumny kierownicy (dostępna w standardzie!).

d1rgy5y

Dobrej oceny nie był w stanie zepsuć cyfrowy prędkościomierz, który okazuje się czytelny - w odróżnieniu od niektórych producentów Chevrolet wie, że świecić powinny się cyfry, a nie tło. Poza tym liczby pokazujące prędkość są naprawdę ogromne.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Siedząc na jednym z miejsc przednich, można liczyć na dużą swobodę ruchów. Tymczasem pasażerowie tylnej kanapy nie zostali tak dobrze potraktowani. Ilość miejsca nad ich głowami i szerokość wnętrza nie budzą zastrzeżeń, jednak istnieje spore prawdopodobieństwo, że będą wciskali kolana w oparcia przednich foteli. Nie zawodzi za to bagażnik, gdyż jest naprawdę pojemny (502 l). Niestety, wielkość tylnej klapy - przyznajemy, że jest wysoka - nie pozwoli przewieźć zbyt dużych przedmiotów.

Widoczność? Teoretycznie jest dobra, z małym wyjątkiem: ponieważ przednie drzwi są krótkie, a zakres regulacji fotela pokaźny, to wysoki kierowca po swojej lewej stronie zobaczy nie okno, lecz słupek drzwiowy. Trzeba się przyzwyczaić do pochylania do przodu i "wyglądania", czy na skrzyżowaniu droga jest wolna.

d1rgy5y

A jak jeździ najnowsze dzieło Chevroleta? Zdecydowanie lepiej niż poprzednik. Już sama kierownica, bardzo efektowna, zapowiada, że projektanci poważnie podeszli do zestrojenia układu kierowniczego. I tak też jest w rzeczywistości. Mimo że układ pracuje dość lekko, nie ma kłopotu z wyczuciem auta. Podczas spokojnej podróży Aveo prowadzi się bezproblemowo.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Próba zmuszenia auta do bardziej zdecydowanych zmian kierunku jazdy pokazuje jednak, że tego pojazdu nie zaprojektowano z myślą o slalomie - przechyły nadwozia są mocno odczuwalne. W szybkie zakręty Aveo wchodzi jak auto podsterowne, ale w połowie łuku okazuje się, że na zewnątrz bardziej wyjeżdża tył niż przód. Oto więc mamy pole do poprawek - przy okazji dorzucimy jeszcze niezbyt elastyczny silnik.

d1rgy5y

Napęd nie kipi temperamentem, a na 5. biegu trudno w ogóle mówić o przyspieszeniu. Trzeba wtedy korzystać z wysokich obrotów, co wiąże się z większym spalaniem i nieprzyjemnym hałasem. Natomiast udało się poprawić płynność reakcji na dodanie gazu - jest znacznie lepsza, niż w poprzedniku.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Podsumowanie
Pamiętacie poprzednika? Nowe Aveo wygląda tak, jakby nie odziedziczyło po nim ani jednej części. Intrygująca linia nadwozia, zaprojektowany z polotem kokpit i do tego bogate wyposażenie podstawowe podnoszące poziom bezpieczeństwa - Chevrolet zdecydowanie mierzy wyżej niż wcześniejszą generacją.

Wygodne, duże fotele przednie, komfortowe resorowanie, a w testowanym egzemplarzu zadziwiająco obszerna jak na ten segment rynku lista wyposażenia podsycają apetyt. Do poprawki: elastyczność jednostki napędowej, stabilność jazdy po łuku.

sj

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj