Trwa ładowanie...
10-07-2002 14:05

Avantime - coupe nie uznający kompromisów - marzec 2000

Avantime - coupe nie uznający kompromisów - marzec 2000
d1ywrji
d1ywrji

Avantime - coupe nie uznający kompromisów, marzec 2000, Renault Presse

Zaprezentowany na ostatnim Salonie Frankfurckim Avantime zrobił ogromne wrażenie. Stawiając na innowację w zakresie konstrukcji i nonkonformizm, inauguruje nową koncepcję pojazdów łączących przyjemność jazdy i przebywania we wnętrzu ze sportowym charakterem. Avantime jest pierwszym autem ofensywy Renault na rynek samochodów wysokiej klasy. Charakteryzuje się nowatorską linią zrywającą z obecną ofertą rynkową. Wnętrze Avantime nie pozostaje w tyle i charakteryzuje się atmosferą opartą na kontrastach oraz bogatym wyposażeniem podnoszącym komfort i bezpieczeństwo, oferowanym prawie w całości seryjnie. Avantime posiada poważne atuty pozwalające rozpocząć pod koniec 2000 roku podbój rynku samochodów wysokiej klasy.

(WP)
Źródło: (WP)

Avantime, coupe o awangardowym stylu i konstrukcji, wpisuje się w tradycję innowacji marki w tworzeniu nowych koncepcji pojazdów. Ten pierwszy samochód ofensywy Renault na rynku aut wysokiej klasy proponuje nowoczesną i śmiałą wizję coupe na dalekie trasy.

d1ywrji

Avantime zdumiewa swymi kontrastami, a jednocześnie czystością i prostotą brył. Płynna linia przodu zrywa z designem tyłu wyposażonego w ogromną wypukłą szybę. Dolna część nadwozia Avantime jest napięta i solidna, podczas gdy górna jest bardziej płynna i "napowietrzna" dzięki widocznej aluminiowej konstrukcji i panoramicznemu otwieranemu dachowi. Ten wyważony melanż stylów stanowi o rzeczywistej oryginalności Avantime, wyróżniając go wyraźnie wśród klasycznej w stylu oferty konkurencji.

Atmosfera wnętrza oparta na kontrastach

Avantime wyróżnia się także wśród tradycyjnych aut wysokiej klasy wewnętrzną atmosferą oraz doborem pewnych elementów wyposażenia podnoszących komfort i bezpieczeństwo. Avantime będzie oferowany seryjnie ze skórzaną tapicerką utrzymaną bądź w tonacji jasnej (beżowej), bądź ciemnej (czarnej). Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku utrzymane będzie kontrastowe zestawienie beżowej i czarnej skóry na desce rozdzielczej i płatach drzwi bocznych. Dodatkową nutę ciepła wniesie do wnętrza połączenie skóry gładkiej ze skórą licową. Szeroka deska rozdzielcza o czystej linii kryje w sobie liczne schowki o łącznej pojemności ok. 70 l. Listwy wewnętrzne są natomiast wykonane z aluminium i nawiązują do widocznych, aluminiowych elementów auta.

Świetlistość wnętrza i komfort termiczny: udane rozwiązanie trudnego wyzwania

Brak środkowego słupka i szklany, otwierany elektrycznie dach zapewniają lepszy kontakt z otoczeniem zapewniając niespotykaną świetlistość wnętrza. Panoramiczny dach o bardzo szerokim otworze (1 m2 największy na rynku) można w całości zasłonić żaluzjami, przy czym przednie żaluzje są sterowane elektrycznie. Funkcja "plenerowa" pozwala na jednoczesne otwarcie wszystkich powierzchni przeszklonych auta z otwieranym dachem włącznie. Również w tej konfiguracji Avantime zapewnia wysoki poziom komfortu (brak przeciągów i możliwość kontynuowania rozmowy), oferując jednocześnie wrażenia zarezerwowane na ogół dla kabrioletów. W położeniu zamkniętym otwarty dach gwarantuje optymalny kompromis pomiędzy świetlistością i filtrowaniem promieni podczerwonych dzięki właściwemu doborowi szkła barwionego w masie o doskonałych parametrach.

W celu zapewnienia wysokiego poziomu komfortu termicznego niezależnie od okoliczności Avantime został wyposażony w odblaskową przednią szybę i system klimatyzacji z oddzielną regulacją prawej i lewej strony oraz czujnik nasłonecznienia. Równie starannie rozwiązano obieg powietrza we wnętrzu pojazdu. Brak nierówności dachu i szyb bocznych umożliwia stworzenie prawdziwej poduszki powietrznej wzdłuż bocznych płaszczyzn pojazdu, co podnosi komfort termiczny.

d1ywrji

Avantime będzie również oferowany z systemem nawigacyjnym Carminat nowej generacji (nawigacja + informacja o ruchu drogowym) i centralnym ekranem 16/9, wycieraczkami z czujnikiem deszczu i systemem wspomagającym przy parkowaniu. System wykrywania przeszkód z progresywnym sygnałem dźwiękowym działa w zakresie 0,20 do 1,50 m i uruchamia się wraz z załączeniem biegu wstecznego. Do komfortu wnętrza przyczyniają się również radioodtwarzacz ze zmieniaczem na 6 płyt umieszczonym w desce rozdzielczej, podgrzewane siedzenia, komputer pokładowy i regulator prędkości. Ksenonowe lampy w połączeniu ze światłami przeciwmgielnymi wpływają zarówno na podniesienie bezpieczeństwa jak i komfortu jazdy dzięki dwukrotnie silniejszej niż w tradycyjnym układzie wiązce światła.

Avantime wzbogaca koncepcję coupe o przyjemność jaka płynie z przestronności wnętrza może komfortowo przewieźć 4 osoby wraz z bagażami (pojemność bagażnika 540 l). Sympatyczne, przyjazne wnętrze, zgodne z wartościami wyznawanymi przez markę zaprasza do dalekich podróży.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Nowatorski pod wszelkimi względami Avantime, nie pozostaje w tyle w zakresie bezpieczeństwa. Zaprojektowany na płycie podłogowej zbliżonej do płyty Espace`a, którego wyniki w dziedzinie zderzeń czołowych i bocznych są wręcz wzorcowe (4 gwiazdki w testach Euro NCAP), Avantime dysponuje poważnymi atutami. W zderzeniach bocznych Avantime uzyskał doskonałe wyniki i to pomimo braku bocznych słupków podwyższona płyta podłogowa przyjmuje na siebie bezpośrednio całe uderzenie i pochłania energię kinetyczną łatwiej niż drzwi limuzyny. W najbardziej niebezpiecznej konfiguracji zderzenia ze słupem uderzenie jest amortyzowane zarazem przez płytę podłogową, belkę wzmacniającą w drzwiach oraz górny pałąk. Aby zapewnić pełne bezpieczeństwo użytkowników Avantime jest wyposażony w dwie poduszki chroniące klatkę piersiową z przodu oraz dwie poduszki kurtynowe.

d1ywrji

W przypadku zderzeń czołowych istotną rolę odgrywają drzwi wyposażone w specjalny dwufazowy system otwierania stanowiące element łączący przednią i tylną część konstrukcji. Zostały one zaprojektowane tak aby zamek wytrzymał nawet najbardziej trudne warunki i bezpośrednio przyczyniają się do rozproszenia energii uderzenia. Górna ich część wykonana z aluminium o bardzo wysokiej sztywności, nie posiada żadnego ostrego kąta, który mógłby być słabym punktem konstrukcji. Wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo dopełniają dwie przednie poduszki.

Szczególną uwagę zwrócono także na bezpieczeństwo czynne. Avantime jest wyraźnie zaadresowany do pasjonatów motoryzacji poszukujących przyjemnych i żywo reagujących samochodów, zdolnych dać poczucie panowania nad autem i wysokiej sprawności. Avantime oferuje rzeczywistą przyjemność jazdy gwarantując jednocześnie doskonałą przyczepność i zachowanie na drodze oparte na tolerancji i uprzedzaniu reakcji kierowcy. Aby zapewnić możliwie najlepszy kompromis, Michelin, będący partnerem Renault w projekcie Avantime, dodał nowy wymiar opon do swej oferty Pilot Primacy : 235/50. Avantime będzie posiadał 17-calowe koła ze stopów metali lekkich. Zostanie również wyposażony w elektroniczny system stabilizacji Bosh 5. generacji (ESP) oraz ABS.

Avantime będzie napędzany silnikiem V6 24 V o pojemności 3.0 l, rozwijającym moc 210 KM i charakteryzującym się wysokim momentem obrotowym 290 Nm, i zostanie wyposażony w 6-biegową skrzynię mechaniczną (PK6). Trafi do sprzedaży pod koniec roku.

d1ywrji
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ywrji
Więcej tematów