Autostrada A4 później
Po raz drugi rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedłużył termin składania ofert w przetargu na dokończenie po konsorcjum Polimex odcinka autostrady A4 Rzeszów-Jarosław. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 30 kwietnia.
Pierwotny termin otwarcia ofert wyznaczony był na 27 marca. Dyrekcja wydłużyła go do 10 kwietnia, ale i on nie zostanie dotrzymany. Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, termin został przesunięty po raz kolejny ze względu m.in. na bardzo dużą liczbę (ok. 700) pytań złożonych przez potencjalnych oferentów.
Natomiast powodem przesunięcia pierwotnego terminu było zaskarżenie warunków przetargu przez Polski Związek Pracodawców Budownictwa do Krajowej Izby Odwoławczej. Zwycięzca przetargu od podpisania umowy będzie miał m.in. 14 miesięcy na ukończenie inwestycji, a 12 miesięcy na tzn. kamień milowy, czyli ukończenie pierwszej nitki autostrady.
Odcinek A4 Rzeszów-Jarosław miał być gotowy jeszcze przed Euro 2012. Jednak w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Inwestycja jest zrealizowana w ok. 70 proc. Ponad 41-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma budowała od 2010 r. Kontrakt na budowę opiewał na 2,1 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest z pieniędzy unijnych.
Podkarpacki fragment autostrady A4 jest częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę trasy, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady A4 w Polsce wyniesie ok. 670 km.
tb, moto.wp.pl