Trwa ładowanie...
19-01-2016 10:01

Autonomiczny Ford testowany na śniegu

Autonomiczny Ford testowany na śnieguŹródło: Materiały prasowe
d2joget
d2joget

Ford przeprowadza pierwsze testy samochodu na terenie pokrytym śniegiem. Jest to wyzwanie o tyle trudne, że dotychczasowe jazdy samoprowadzących aut były wykonywane w idealnych warunkach pogodowych.

Zimowe testy odbywają się w Michigan, w tym w Mcity - symulującym warunki miejskie placu testowym o powierzchni ok. 13 hektarów. Poza GPS-em, którego wskazania mają dokładność do kilku metrów, testowy Ford Fusion Hybrid wykorzystuje również LiDAR (ang. Light Detection and Ranging). Technologia ta opiera się na emisji krótkich impulsów światła lasera, w celu stworzenia w czasie rzeczywistym dokładnego obrazu 3D o wysokiej rozdzielczości, ukazującego otoczenie.

W idealnych warunkach pogodowych LiDAR jest najskuteczniejszym systemem służącym do zbierania informacji i metadanych z otoczenia, wykrywania pobliskich obiektów oraz wykorzystywania zebranych informacji do określenia najbardziej optymalnego toru ruchu. Na terenach ośnieżonych lub w gęstym ruchu ulicznym LiDAR i inne czujniki, w tym kamery, nie widzą jezdni. To samo dzieje się w sytuacji, w której obiektyw czujnika zostanie przykryty śniegiem lub brudem. Mimo wszystko eksperci Forda i Uniwersytetu Michigan przystąpili do wspólnych prac nad znalezieniem rozwiązania, które pozwoliłoby samochodom autonomicznym "widzieć" drogę podczas jazdy po śniegu.

Jednym z nich są mapy 3D o wysokiej rozdzielczości, obejmujące informacje na temat drogi i tego, co znajduje się wokół niej, a także oznakowań i znaków drogowych, geografii, punktów charakterystycznych oraz topografii. Gdy samochód nie widzi jezdni, to wykrywa punkty charakterystyczne wokół drogi, aby ustalić swoją pozycję na mapie, a następnie wykorzystuje ją do poruszania się w trudnych warunkach.

d2joget

- Standardowe systemy bezpieczeństwa, jak ESC czy kontrola trakcji, które są często wykorzystywane na śliskiej nawierzchni, współdziałają z oprogramowaniem sterującym jazdą autonomiczną. Chcemy, by nasze auta wykrywały pogarszające się warunki i decydowały, czy można bezpiecznie kontynuować jazdę, a jeśli tak, to przez jaki czas - powiedział Jim McBride, kierownik techniczny marki ds. samochodów autonomicznych.

Źródło: Ford

ll

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj