VW Polo III
*Przez długie lata francuskiej i włoskiej hegemonii w segmencie B, Volkswagen też próbował swoich sił. *
Jedną z niemieckich propozycji, mieszczących się w założonym budżecie, jest Polo trzeciej generacji. Mniejszy brat Golfa pojawił się w salonach w 1994 (oferowany do 2001) i dostępny był w trzech wersjach nadwoziowych. Poza obowiązkowym trzy i pięciodrzwiowych hatchbackiem, oferowano także niezgrabnego sedana oraz pojemne kombi.
W przypadku Polo III musimy przygotować się na pojawianie się ognisk korozji w okolicach tylnych nadkoli oraz progów. Wnętrze prezentuje się w typowy sposób dla segmentu B z tamtych lat - tanie i twarde plastiki oraz bardzo ubogie wyposażenie. Niekiedy trafiają się egzemplarze z elektrycznymi szybami i szyberdachem. Na pochwałę zasługują za to przednie, bardzo komfortowe siedziska i wręcz wzorowa dostępność części zamiennych. Do codziennego użytkowania w mieście, z powodzeniem możemy polecić wszystkie silniki benzynowe. Pamiętajmy jednak, że bazowe jednostki są po prostu słabe. Każdy z motorów ma cztery cylindry: 1,0, 1,3, 1,4 i 1,6 generują odpowiednio 45-50, 55, 60-75, 75-125 KM.