Auta z największym i najmniejszym rocznym przebiegiem. Dane z USA
Zastanawiacie się, które modele samochodów pokonują największe, a które najmniejsze roczne dystanse? Mamy odpowiedź na te pytania.
Amerykański serwis iseecars.com opublikował dane dotyczące średnich rocznych przebiegów samochodów na tamtejszym rynku. Jak się okazuje wśród tych z największym przebiegiem w czołówce nie ma typowych amerykańskich krążowników. W końcu jeśli ktoś dużo podróżuje, potrzebuje nie tyle auta efektownego, co efektywnego. Takiego, które nie spali wiele paliwa, a pochłonięte dystanse nie zrobią na nim większego wrażenia. Oto lista najintensywniej używanych aut w USA. Dla ułatwienia wartość średniego rocznego przebiegu podajemy w kilometrach.
Toyota Prius - 21,8 tys. km
Nissan Altima - 21,2 tys. km
Chevrolet Malibu - 20,5 tys. km
Honda Accord - 20,5 tys. km
Chevrolet Impala - 20,5 tys. km
Toyota Camry - 20,3 tys. km
Honda Civic - 20,3 tys. km
Volkswagen Jetta - 20,1 tys. km
Nissan Maxima - 20,1 tys. km
Ford Taurus - 20,0 tys. km
A co z modelami, które co roku statystycznie przejeżdżają najmniej? Oto one. Jak łatwo się domyślić, to najczęściej auta drogie w zakupie i utrzymaniu. Często sportowe lub kabriolety, które sprawdzają się tylko przy określonych warunkach atmosferycznych.
Chevrolet Corvette - 6,9 tys. km
Porsche 911 - 7,0 tys. km
Maserati Quattroporte - 7,7 tys. km
Mercedes SL - 10,0 tys. km
Mazda MX-5 - 10,7 tys. km
BMW Z4 - 11,0 tys. km
Ford Mustang GT cabrio - 13,5 tys. km
Mercedes Klasy G - 13,6 tys. km
Jeśli zastanawiacie się, dlaczego na rynku wtórnym sprzedający jedne auta deklarują spore przebiegi, a inni niewielkie, powyższe dane mogły nieco wyjaśnić te różnice. Oczywiście drugim rozwiązaniem zagadki takich nierówności może być poddanie pojazdu tak zwanej korekcie licznika. To jest już jednak w Polsce od pewnego czasu nielegalne.