Trwa ładowanie...
d2joget
d2joget

Przemysł motoryzacyjny popiera ograniczenie redukcji emisji CO2. Jeżeli jednak wprowadzone zostaną w tym zakresie zbyt wysokie normy, to samochody mogą podrożeć o 4-7 tys. EUR - przekonuje Antonio Francavilla, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland.

- Przemysł motoryzacyjny wspiera ideę redukcji emisji CO2 przez samochody, ale nie jestem pewien, czy potrzebujemy w tej sprawie drastycznych posunięć. Musimy mieć więcej czasu aby dostosować się do nowych uwarunkowań. Można to zrobić szybko, tylko kto za to zapłaci? - mówi Antonio Francavilla i przekonuje, że branża motoryzacyjna od lat podejmuje działania zmniejszające jej uciążliwość dla środowiska. Jako przykład podaje kierowaną przez siebie fabrykę Opla w Gliwicach.

W ciągu ostatnich 5 lat o połowę zmniejszono tam zużycie energii. O 40 proc. zredukowano również zużycie wody. W całej Europie General Motors posiada tylko trzy zakłady montujące samochody, które nie generują żadnych odpadów na wysypiska, jednym z nich jest zakład w Gliwicach - dodaje Antonio Francavilla.

Transport samochodowy odpowiada za około 14% ogólnej emisji CO2 w Unii Europejskiej. Produkowane obecnie samochody emitują średnio 142-172 g CO2 na kilometr. Jeszcze niedawno Komisja Europejska proponowała, aby nowy, uśredniony limit wynosił 130 g CO2 na km.

d2joget

Według danych organizacji Transport & Environment obecnie produkowane modele koncernu Daimler emitują średnio 188 g CO2 na kilometr i jest to najgorszy wynik w Europie, samochody produkowane przez Volkswagen emitują średnio 166 g CO2 na kilometr. Samochody koncernu PSA Peugeot Citroen emitują średnio 142 g na km, a Renault 147 g/km. Produkowane w Polsce samochody Fiat Panda i Opel Astra mają limit mniejszy niż 130 g na km.

Źródło: Samar.pl

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj