Audi zainwestuje 13 mln euro do 2016 roku
Audi kontynuuje ambitny plan inwestycji. Koncern planuje, że do 2016 roku zainwestuje 13 mld euro (zgodnie ze Strategią 2020). Inwestycje dotyczą głównie tworzenia nowych produktów, opracowywania innowacyjnych technologii oraz budowy kolejnych zakładów produkcyjnych. Blisko 8 mld euro zainwestowanych zostanie w niemieckich zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm.
Inwestycje o wartości 13 mld euro pokazują, że Audi konsekwentnie wdraża ambitny program rozwoju. - W myśl założeń naszej strategii nadal prowadzimy duże inwestycje - potwierdził Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Roczne nakłady koncernu na nowe produkty i technologie osiągną poziom ponad 2 mld euro.
W ten sposób, do 2016 roku, marka zainwestuje łącznie ponad 10,5 mld euro w modernizację, poszerzenie palety produktów oraz w rozwój kluczowych kompetencji, czyli technologii lekkiej konstrukcji i mobilności elektrycznej. Inwestycje dotyczą również prac nad konwencjonalnymi rodzajami napędu, które mają być jeszcze bardziej efektywne.
Wartość nakładów zaplanowanych na najbliższe pięć lat, w samych tylko zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm, wyniesie prawie 8 mld euro. Poza tym, w 2013 roku, zakończona zostanie rozbudowa fabryki Audi w Győr na Węgrzech. Koncern wznosi tam halę do produkcji karoserii oraz lakiernię i prasownię. Zwiększone zostaną również moce produkcyjne w Chinach. Już z początkiem 2014 roku pierwsze samochody Audi zjadą z taśmy produkcyjnej w chińskim Foshan, a do 2016 roku produkcję rozpocznie także zakład w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa.
- Rozbudowując infrastrukturę produkcyjną przygotowujemy się do dalszego zwiększania sprzedaży - powiedział Axel Strotbek. Do 2020 roku, Audi zamierza oddawać do rąk klientów ponad dwa miliony pojazdów rocznie i ugruntować swoją pozycję numer jeden w segmencie marek premium. Strategia marki Audi ukierunkowana na rozwoju innowacyjności i inwestycje, zakłada wykorzystanie nowych technologii jako głównego czynnika zainteresowania i pozyskania nowych klientów. Audi nie zapomina również o tym, że wizerunek marki buduje się w każdej dziedzinie. Dlatego dbając o światowy prestiż, zachowuje stosowną równowagę między sukcesami na polu gospodarki, a działaniami w sferze społecznej i ekologicznej.
sj, moto.wp.pl